כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
העימות בין לוין לחיות

השופט בדימוס תוקף: "יורים בתותחים בכל אמצעים"

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב תוקף את השר לוין בשל התמורות שיקדם בזירה המשפטית: "מנסה באופן אובססיבי לקיים תוכנית שחלם עליה, למה אנחנו אשמים?", תוהה השופט לשעבר והוסיף, "צריך מבוגר אחראי שיפחית את הלהבות, אחרת אני לא יודע באמת לאן נגיע"

השופט בדימוס תוקף: "יורים בתותחים בכל אמצעים"
השופט אמנון סטרשנוב צילום: אורי לנץ, פלאש 90

בנאום חריף וחריג בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי, התייחסה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לרפורמה שעתיד לכונן השר יריב לוין במערכת המשפט, ותקפה אותה במילים קשות, לדבריה: "זו תוכנית לריסוק מערכת המשפט. היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי תלותה של הרשות השופטת, ולהפוך אותה לרשות שותקת".

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר השופט בדימוס אמנון סטרשנוב שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103FM וגינה בתוקף את סעיפי הרפורמה. "עדיף שיריב לוין לא היה עושה את מה שהוא עושה ועדיף שהיה גונז את הרפורמה, זו הפיכה, זה פוגרום מהיום למחר", טען. "קם אדם בבוקר ובאופן אובססיבי וחסר מעצורים מנסה לקיים תוכנית שהוא כנראה חולם עליה 20 שנה. למה אנחנו אשמים בזה? יורים בתותחים בכל אמצעים. הנאום של נשיאת העליון היה נוקב וחד, היא דיברה מדם לבה, היא רוצה להגן על הבית". 

"השופטים לא יכולים לעשות הרבה, הם לא יוצאים לרחובות", הוסיף. "אלה הפגנות בהיקף רחב, מכל שדרות הציבור. הפגיעה באמון בתי המשפט היא לא בגלל ביטול חוק כזה או אחר או כי ברק יצא בהצהרה, היא בגלל מה שקורה בבתי משפט השלום, שהאזרח לא מקבל את הטיפול הנכון, זה שורש הבעיה. על זה כבוד השר לוין לא שמע? זה לא חשוב מכל ההתמודדות על ענייני הכבוד שלו? זו טעותו הגדולה. צריך מבוגר אחראי שיפחית את הלהבות, אחרת אני לא יודע באמת לאן נגיע". 

יריב לוין אסתר חיות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד