א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
במהלך פעילות יזומה

שני מחבלים פתחו באש לעבר כוחות צה"ל וחוסלו

מדובר צה"ל נמסר כי הם חוסלו במהלך "פעילות יזומה". הזרוע הצבאית של הג׳יהאד האיסלאמי הגיבה לחיסול שני המחבלים וכינתה אותם "לוחמים גיבורים"

שני מחבלים פתחו באש לעבר כוחות צה"ל וחוסלו
הרכב בו נסעו המחבלים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מחבלים פתחו באש במהלך ליל שבת לעבר כוחות צה"ל במרחב החטיבה מנשה, אין נפגעים לכוחותינו. כוח מסיירת חרוב השיבו באש לעברם ושני מחבלים מהזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין חוסלו.

דובר צה"ל מסר כי במהלך פעילות יזומה הלילה, סמוך לג'בע שבמרחב חטיבת מנשה, ירו מספר חשודים מרכב חולף לעבר כוח צה"ל – שהגיב בירי לעבר הרכב. בצה"ל הדגישו כי, "זוהו פגיעות". לאחר סריקות של הכוח ברכב שממנו ירו החשודים, אותר והוחרם נשק מסוג M16. 

שני המחבלים שחוסלו בניסיון הפיגוע הם עז א-דין חמאמרה, בן 24, ואמג'ד ח'ליליה, בן 23. השניים השתייכו לזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין. ברחבי ג'נין הוכרזה לאחר חיסולם, שביתה כללית.

הזרוע הצבאית של הג׳יהאד האיסלאמי הגיבה לחיסול שני המחבלים וכינתה אותם "לוחמים גיבורים". עוד נמסר בהודעה מטעם הג'יאהד האיסלאמי כי המחבלים "מתו במהלך התנקשות פחדנית, והיו מטרה של האויב הפושע בעיירה ג'בע. זה לא יערער את הנחישות של לוחמי ההתנגדות שלנו שינקמו על דם החללים. האויב ידע שפשעו ישוב אליו באש ובגיהנום. נמשיך את ההתקוממות נגד כוחות הכיבוש שממשיכים בפשעם היום-יומי נגד עמנו".

ראש הממשלה הפלסטיני מחמד אשתיה מסר: "ממשלת הכיבוש הישראלי הקיצונית והגזענית נושאת באחריות על הפשעים אלו. אנחנו קוראים לעולם לנקוט עמדה ברורה לגביהם ולספק הגנה בין-לאומית לעם הפלסטיני".

ממשרד החוץ הפלסטיני נמסר: "אנחנו דורשים מהקהילה הבין-לאומית וממשל ארה"ב להפעיל לחצים אמיתיים על ישראל - להפסקת ההסלמה העקובה מדם נגד עמנו".

ניסיון פיגוע צה"ל חיסול מחבלים הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד