כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר חשיפת מסמכים מסווגים

עיתונאים לביידן: "מה הבית הלבן מנסה להסתיר?"

עיתונאים רבים המדווחים מהבית הלבן הביכו את הנשיא ביידן בסוף השבוע על כך שלא היה שקוף לגבי גילוי מסמכים מסווגים בביתו ובמשרדו הקודם. כתב רשת פוקס ניוז, שאל בקול רם: "מה הבית הלבן מנסה להסתיר?"

עיתונאים לביידן: "מה הבית הלבן מנסה להסתיר?"
הבית הלבן צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

עיתונאים רבים ניסו לקבל מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן תשובות על מספר שאלות בנוגע למציאת מסמכים מסווגים שנמצאו במשרדו הקודם של ביידן ובתוך ארון בחניון בביתו הפרטי. כתב רשת פוקס ניוז, פיטר דוסי שאל בקול רם: "מה הבית הלבן מנסה להסתיר?".

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, טענה שוב ושוב במהלך התדריך הקבוע שלה לעיתונאים כי ביידן היה "שקוף" לגבי הטיפול שלו במסמכים מסווגים, למרות העובדה שפרטים משמעותיים הוסתרו בתחילה בעוד שאחרים נותרו עלומים.

היא נשאלה לגבי המסמכים שנמצאו בחניון ליד רכב האספנות של ביידן "חומרים מסווגים ליד רכב הקורבט?" ז'אן פייר הגיבה "כלום". הנשיא ציין לראשונה במסיבת עיתונאים ביום שלישי האחרון במקסיקו סיטי שחומר רגיש נמצא רק במשרדו הקודם במרכז ביידן בוושינגטון - למרות שעורכי הדין שלו מצאו מסמכים נוספים בחניון שלו בווילמינגטון במדינת דלוואר. "מישהו נתן לנשיא הצהרה לקריאה ביום שלישי שהיא לא שלמה במקרה הטוב, מטעה במקרה הרע" אמר כתב פוקס ניוז למזכירת העיתון.

ז'אן-פייר הגיבה: "קראתי את הצהרת הנשיא. קראתי את זה ואת מה שהוא אמר. הוא אמר שהוא לוקח מידע ומסמכים מסווגים ברצינות רבה". ביום חמישי האחרון התגלה כי נמצאו מסמכים נוספים, מה שהניע את התובע הכללי, מריק גרלנד, למנות את היועץ המיוחד רוברט הור כדי לקבוע אם ביידן טיפל באופן לא חוקי במסמכים מסווגים כשהיה סגן נשיא ובשנים שלאחר מכן.

הבית הלבן מסמכים מסווגים ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד