כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זכתה לאלף צאצאים

האמא לבית כץ נפטרה בכניסת השבת בגיל 99

מרת הינדא צירל כץ ע"ה הלכה לעולמה בשיבה טובה בערב שבת באופן פתאומי כשהיא בת 99 בפטירתה, בניה משמשים בחצר חסידות ויז'ניץ וזכתה לדור שישי בחיה עם למעלה מאלף צאצאים. הלוויתה הערב בירושלים

האמא לבית כץ נפטרה בכניסת השבת בגיל 99
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: כחצי שעה לפני כניסת השבת נפטרה לבית עולמה בפתע פתאום, האישה החשובה מרת הינדא צירל כץ ע"ה מרחוב חנה בירושלים כשהיא בת 99 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה זכתה לאריכות ימים ושנים מופלגת, ביום שישי לפני כניסת השבת הלכה לנוח ולפתע פתאום נפטרה במיתת נשיקה, בשיבה טובה ובצלילות הדעת. 

נולדה ברומניה בי"א אדר תרפ"ד, לאביה הרב ברוך הערלינג ז"ל ולאמה מרת רבקה ע"ה. זכתה לראות את זיו פניו של הסבא קדישא האדמו"ר בעל ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א בהיותה צעירה. 

הקימה את ביתה עם בעלה הרה"ג ר' יוסף אריה הכהן כץ זצ"ל שהיה שוחט בסעקהליד שברומניה, שאף ישב בכלא בעוון אסון הכנסת אורחים ליהודים שעברו את הגבול והוא הואשם בבגידה במולדת. היא התמודדה בגבורה עם ילדיה והייתה הולכת להביא לו מידי יום אוכל לכלא במסירות נפש.

ברבות השנים עלו לארץ והתגוררו בקרית גת, שם גם בעלה היה שוחט מפורסם, בעלה, נפטר לפני למעלה מחמישים שנה ומאז הייתה אלמנה, וגידלה את משפחתה וילדיה במסירות וחיתנה אותם לבד עד שעברה להתגורר בירושלים. 

תמיד התבטאה: הנקמה שלי בצורר היטלר, זה לא במלחמה בחרב ובחנית, אלא הוא רצה להשמיד את עם ישראל, ואני אבנה מחדש נדבך על גבי נדבך, עוד ועוד להמשיך את המורשת המפוארת. 

ביתה היה בית ועד לחכמים ואדמו"רי בית ויז'ניץ מכל החצרות היו עולים לביתה לשמוע את דבר ימיה של החצר. 

נכדיה צפויים להוציא בקרוב ספר זיכרונות שכתבה המנוחה ע"ה, רק ביום רביעי האחרון נערך מפגש מרטיט בביתה עם בתה של האישה שביחד עברה את השואה עם הגברת כץ ע"ה. 

זכתה לדור שישי בחיה ולמעלה מאלף צאצאים בלעה"ר, בניה: הרה"ח ר' הערשל כץ - משב"ק אדמו"רי בית ויז'ניץ, הגאון רבי ברוך כץ - רב קהילת ויז'ניץ במרכז בני ברק, הגאון רבי בנימין אליעזר כץ - ראש כולל להוראה בויז'ניץ, והרה"ח ר' אפרים זאב משכונת ויליאמסבורג בברוקלין, ובנותיה: לבית גפנר, גוטמן, ושטיסל.

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת שמות) בשעה 22:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות, שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הערשל כץ ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד