א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
דגלי אש"ף הונפו

עשרות אלפים הפגינו בתל אביב נגד הממשלה: "הרס היסודות"

במשטרה מעריכים כי כ-80 אלף בני אדם הפגינו נגד הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה החדשה | כוחות גדולים אבטחו את המחאה, כשבסיומה ירדו כמה עשרות לעבר איילון וניסו לחסום את הכביש | שופטת העליון בדימוס: "לא נוכל להשלים כחברה ליברלית עם הרס היסודות"

עשרות אלפים הפגינו בתל אביב נגד הממשלה: "הרס היסודות"
הפגנת השמאל בתל אביב צילום: אמיר גולדשטיין

כמה עשרות אלפים הפגינו הערב (מוצאי שבת) בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה החדשה. לפי הערכת המשטרה, במחאה בכיכר הבימה השתתפו כ-80 אלף בני אדם. כוחות גדולים של משטרה פרוסים באזור הכיכר וברחובות הסמוכים אליו. זאת, לאחר שבארגון העריכו כי במהלך ההפגנה, יתרחשו הפרות סדר.

בסיום ההפגנה הגיעו כמה מאות בני אדם לצומת עזריאלי וניסו לפרוץ את המחסומים שהציבה המשטרה. מהמשטרה נמסר כי "כ-200 מוחים הגיעו על מחלף השלום לכיוון נתיבי איילון צפונה, כח משטרה מונע מהם ירידה לכיוון כביש 20".

במחאה השתתפו גם פוליטיקאים בעבר ובהווה ובהם חברי הכנסת בני גנץ, גדי איזנקוט, מרב מיכאלי ומנסור עבאס, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ושרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, לצד ח"כים מ'יש עתיד', 'המחנה הממלכתי', 'העבודה' ו'מרצ'. גם במחאה הערב נראו דגלי אש"ף מונפים.

הפגנות נוספות התקיימו בכמה מוקדים ברחבי הארץ. מול בית הנשיא בירושלים עם למעלה מאלף בני אדם ומחאה אחרת שנערכה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין.

על רקע המחאות ברחבי הארץ, המפכ"ל קובי שבתאי קיים ישיבת הערכת מצב לשכתו בתל אביב ומקבל עדכונים שוטפים מההפגנות המתקיימות הערב בתל אביב, ירושלים וחיפה. בהערכת המצב משתתפים סגל הפיקוד הבכיר של הארגון.

שופטת בית המשפט העליון בדימוס ונשיאת התנועה לאיכות השלטון, השופטת אילה פרוקצ'יה, נאמה בהפגנה ואמרה: "משהו עמוק מאוד נשבר באמנה החרתית שלנו, בכללי המסגרת המוסכמים לאורך כל שנותיה של המדינה. אנחנו בפתח עידן חדש שיש בו הגדרה חדשה של דמוקרטיה - לא דמוקרטיה ערכית אלא דמוקרטיה קטועה הנשענת כולה על "רצון הבוחר", שאינה נותנת עוד כל משקל לערכי יסוד דמוקרטים אחרים."

"לא נוכל להשלים כחברה ליברלית עם הרס היסודות הערכיים של השיטה שלנו. נילחם בכל האמצעים החוקיים שבידנו כדי לחסום את הנסיגה המסחררת " שנות אור" אחרונית בתפיסה יחסי השלטון והאזרח. ניאבק כפרטים, כקבוצות וכציבור רחב על דמותה הערכית של הארץ שלנו. אנחנו בשעת מבחן גורלית לעתידה הערכי של מדינת ישראל. בכוחות משותפים, ובאמצעים חוקיים נעשה הכל כדי להגן על ערכיות חינו בארץ הזו, כדי שתהיה לנו ארץ לא רק חזקה וחכמה אלא גם ארץ טובה ויפה", הוסיפה.

מוקדם יותר היום קיים ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב, סיור באזור ההפגנה. אשד אמר למפקדים, על רקע הסערה הציבורית סביב ההיערכות המשטרתית למול ההפגנה, כי "המדיניות לא השתנתה". לדבריו, "המטרה המרכזית שלנו היא שכל מי שמגיע להפגנה יוכל להגיע בצורה מסודרת לצאת מכאן בצורה מסודרת ובטוחה. האינטרס שלנו הוא אחד וזה לאפשר את קיום ההפגנה הזו בכל דרך שהיא, זאת המטרה המרכזית. לכן צריכים להיות מאוד רגישים ומאוד סבלניים, ועשינו את זה בעבר".

המטרה היחידה שלנו היא לטפל באנשים הפועלים בוונדלים או באלימות. אנחנו לא מתעסקים בדברים שהם זוטות. כל שאר הדברים - אתם המפקדים תקבלו החלטה. אתם מכירים את המדיניות, היא לא השתנתה", אמר מפקד המחוז למפקדים.

בשל המחאה נחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב:

• דיזנגוף-המלך ג'ורג' לכיוון מזרח.
• דיזנגוף-תרס"ט לכיוון דרום ומזרח.
• דיזנגוף-שד' חן למזרח.
• דיזנגוף-אבן גבירול לכיוון מזרח ולכיוון צפון.
• המלך ג'ורג'-בן ציון לכיוון מזרח.
• שד' בן ציון-מלצ'ט לכיוון מזרח.
• אחד העם-רוטשילד לכיוון מזרח.
• חשמונאים-רוטשילד לכיוון מזרח.
• אבן גבירול-מרמורק לכיוון מערב.
• שדרות רוטשילד-ברדיצ'בסקי לכיוון צפון.

כיכר הבימה תל אביב הפגנה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד