י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לכבודה של תורה

בפינסק קרלין הוקירו את הבחורים שנבחנו על בבא בתרא

מעמד כבוד התורה לתלמידי ישיבת "דרכי משה" פינסק קרלין שנבחנו על כל מסכת בבא בתרא נערך בראשות האדמו"ר שנשא דברים. סיקור וגלריה מהמעמד

בפינסק קרלין הוקירו את הבחורים שנבחנו על בבא בתרא
הרבי מפינסק קרלין צילום: באדיבות המצלם

מעמד מפואר ונכבד נערך במוצאי שבת קודש פרשת ויחי לתלמידי ישיבת 'דרכי משה' פינסק קרלין ולהורי התלמידים בראשות האדמו"ר, ראשי ישיבות רבנים ורמי"ם.

ישיבת "דרכי משה" על שמו של האדמו"ר הרה"ק רבי משה מרדכי מלעלוב זיע"א ששמו הקדוש נישא בסילודין בקהל עם בעבודת ד' ויראתו אש לפניו תלך ואהבת ישראל עד אין קץ שנבעה ממעיינו,  אשר יומא דהילולא שלו חל בשבוע הבעל"ט ביום כ"ד טבת. הישיבה שהוקמה לזכרו ומתהלכת לאור דרכו קבעה משכנה בשנים האחרונות בעיר ביתר והיא משמשת למגדל אור של עבודת ד' וחינוך הבנים לעלות במעלות רמות, דרך הלימוד בישיבה היא כפי אשר התווה הרבי "גמרא מיט יראת שמים" זאת תבע מכל באי מפתן דלתו כידוע.

במשך שנות הישיבה סדרי הלימוד מונהגים באופן כזה שבכל שנה יסיימו התלמידים את המסכת הנלמדת ויגיעו לדעת אותה על בוריה, סדרי חזרה וידיעה נקבעים בישיבה לפי כל מסכת כך שיהיה ביכולת הבחורים לדעת היטב את החומר הנלמד,

המסכת הנלמדת הייתה מסכת 'בבא בתרא' ועל אף גודל המסכת ועומק סוגיותיה, הפתיעו הבחורים ויגעו היטב הדק להבין ולדעת את המסכת על בוריה, בידיעה מופלאה אשר הפתיעה את כל בוחניהם שעמדו על בקיאותם המיוחדת.

כביטוי להערכה אמיתית לבחורים החשובים ולצוות הישבה שעמדו עליהם להדריכם ולהעלותם על במתי התורה, ראו הנהלת הישיבה לערוך מעמד גדול ומפואר שנערך בעיר הקודש ירושלים בחצר הקודש בהיכל החדש "באר אשר" שהוסיפו עליו בפאר והדר כראוי למלכי רבנן.

בשעה היעודה נתקבצו התלמידים כאשר הוריהם מעטרים אותם בשמחה ובהארת פנים, אשרי עין ראתה זאת, שולחנות כבוד הוכנו למשתתפים החשובים ובהם מקום לכל אחד, ומנעימי זמר הנעימו בקול, מזמירות מוצ"ש ושמחת התורה.    

הגה"ח רבי יחזקאל העניג משגיח הישיבה קידם את המשתתפים בחן ובנועם ועמד על כך שידיעה אמיתית תלויה בחזרה שוב ושוב. בהמשך כיבד את הבחור החשוב שלמה שווארץ לסיים את המסכת. אצתדבר ההורים נרגש נשא הרה"ג רבי שמואל רכס שהודה לראשי הישיבה ורמ"י הישיבה על רוב ההשקעה שהם נותנים בצעירי הצאן.

שמחה גדולה אחזה באולם עת הופיע האדמו"ר נשיא הישיבה אשר נושא את הישיבה הקדושה על כפיו, וכאב רחמן מפיח טללי חיים תורה ועבודת ד', בכל עת להצלחת הבחורים לטוב להם כל הימים.

דברים חוצבים נשא ראש הישיבה הגאון רבי ראובן קלפהולץ, על הכוחות העצומים שרואים באחדותם של הבחורים, אשר זו המעלה הגדולה בה מוכתרת הישיבה הקדושה, שכל אחד ואחד נושא בעול עם חברו, עד כדי כך אשר היו רגעים שאנשי הצוות הורידו דמעות כנחל מהתרגשות לראות את יגיעת הבחורים, איך מוסרים נפשם לדעת פרק ופרק דף ודף ואיש את חברו יאמר חזק בהשקעה כל אחד להצלחת השני. וזה פשוט וברור שלכל אחד ואחד בישיבה יש חלק מלא בסיום.

לאחמ"כ נשא האדמו"ר דברים שהרעיף טללי תחיה בדבריו על החשיבות הגדולה במטרה העליונה לסיים  מסכת שלימה ולדעת אותה על בוריה. ועמד על הוראתו הק' של אביו האדמו"ר בעל ה'אורחות אהרן' זיע"א שבכל עת ועונה הזהיר גדולים על הקטנים לסדר סדרי הישיבות באופן שיסיימו כל מסכת מתחילה ועד סוף, וביאר כי התחלה שאין לה סיום אינה התחלה והמלאכה נקראת רק על שם גומרה כמבואר במדרש.

בדברות קדשו עורר התלמידים להתחזק בכל כוחם על הניסיונות להרפות ידיים מעבודתו יתברך בתורה ובתפילה כי מיששכר עלינו ללמוד "יט שכמו לסבול" בכל עת ולא להרפות לרגע ח"ו, ורק בדרך זו ילכו ויעלו בדרך העולה אכי"ר.

במעמד השתתפו רבני אנ"ש וראשי מתיבתא וכן כיבד בהשתתפותו הגרא"י פינקל ראש ישיבת מיר. לקראת סיום המעמד נקראו בשם הבחורים המצטיינים בסך לפני הקודש וקיבלו תעודות מיוחדות מיד כ"ק  אדמו"ר  אשר הראה את קורת רוחו והנאתו המרובה מיגיעת התורה של התלמידים שזכו לדעת ולסיים על בוריה מסכת זו .

דברי הוקרה ותודה נשא המשגיח הרה"ח ר' יחזקאל הניג למנהלי המוסדות שנושאים בעול ה"ה המנהלים הרה"ח יעקב העניג, והרה"ח יעקב גרוסמן שבזכות ובכוח עמלם אנו זוכים להתפתחות המיוחדת והצלחת המוסדות מעת יסודם ועד עתה, ועל צבאם הרה"ח חיים דוד גרוסמן שהביא רוח חדשה בכל עניני המוסדות, ורב חילו בבניין היכלות ובניני מוסדות הקודש לשם ולתפארה,  והעומדים עוד לשרת בקודש הרה"ח שמואל בנימין סופר, הרה"ח יואל גרינוולד, וכן לאחיו הרה"ח הרה"ח פישל העניג שמכתת רגליו ברחבי תבל למען ביסוס והחזקת המוסדות.

דברי הודאה נרגשים נשא למנהל הישיבה הר"ר משה אהרן הר זהב  ששם כל כוחו להצלחת הישיבה אשר מלבד כל ההשקעה מידי יום ביומו פאר המעמד הזה  לכבודה של תורה נזקף לזכותו. כן הודה להרה"ח ר' אהרן קוריץ שבתבונה מוסיף מניסיונו הרב בהנהלת הישיבה ובפרט בהנהלת התלמוד תורה.

 

פינסק קרלין כבוד התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד