כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"דיכוי קול הצדק"

זעם בלבנון: אחיו של אחד מקורבנות האסון נעצר

זעם בלבנון בעקבות מעצרו של ויוליאם נון, אחיו של אחד מקורבנות אסון הפיצוץ בנמל ביירות באוגוסט 2020. לפי הדיווחים, הוא נעצר אחרי שכוחות הביטחון הסתערו על ביתו | אחרי שהשליך אבנים לעבר היכל בתי המשפט בביירות ואף איים לפוצץ אותו

זעם בלבנון: אחיו של אחד מקורבנות האסון נעצר
פיצוץ בלבנון צילום: צילומסך

זעם בלבנון על השלטונות בעקבות מעצרו של ויוליאם נון, אחיו של אחד מקורבנות אסון הפיצוץ בנמל ביירות באוגוסט 2020. לפי הדיווחים, נון, נעצר ביום שישי אחרי שכוחות הביטחון הסתערו על ביתו.

עוד דווח בלבנון כי הוא נעצר אחרי שהשליך אבנים לעבר היכל בתי המשפט בביירות ואף איים לפוצץ אותו. נון כמו בני משפחה אחרים של קורבנות אסון הפיצוץ בנמל ביירות מוחה כבר תקופה ארוכה על כך שמערכת המשפט טרם העמידה לדין את האחראים לאסון.

בעקבות מעצרו התקיימה אתמול בביירות הפגנת הזדהות עמו שבמהלכה נרשמו עימותים עם כוחות הביטחון. במקביל פוליטיקאים רבים בלבנון גינו את המעצר וביקרו בחריפות את השלטונות ואת מערכת המשפט. "פעם נוספת מערכת המשפט פונה לאמצעי ההפחדה נגד קרובי המשפחות של קורבנות האסון בנמל ביירות באמצעות זימונים לחקירות במקום לזמן לחקירה את מי שביצעו את הפשע הגדול בדורנו", אמר חבר הפרלמנט מישל מועווד: "אנו מתנגדים לדיכוי קול הצדק ולהכשלת חקירת האסון בנמל ביירות על מנת שלא יהיה צדק ושאף אחד לא יועמד לדין. אנו דורשים לשחרר את וויליאם באופן מיידי".

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי בית המשפט הורה לשחרר ממעצר את ויליאם נון, אחיו של אחד מקורבנות אסון הפיצוץ בנמל ביירות בשנת 2020, זאת לאחר שנון נעצר אתמול בערב בעת שכוחות הביטחון הסתערו על ביתו. לפי הדיווחים, נון שוחרר למעצר בית ונסע מיד לביתו עם שחרורו, עורך דינו מסר לכלי התקשורת כי "וויליאם התחייב לא לקלל את מערכת המשפט ולא להשליך אבנים לעבר היכל בתי המשפט".

לבנון אסון הפיצוץ בביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד