כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
גילויים מדהימים

הנסיך הארי הטיס מטוס קרב מעל המכונית של אביו

בספרו החדש "ספייר" הנסיך הארי חושף כיצד הוא שלח מטוס קרב אחרי המכונית של אביו צ'ארלס שהיה אז יורש העצר. הארי מתאר "טיסות אימון מעל דירות במהירות מרושעת" ליד אחוזת סנדרינגהם שהבהילה את הדיירים באזור, אך כל זה לא הזיז לו

הנסיך הארי הטיס מטוס קרב מעל המכונית של אביו
הנסיך הארי בראיון צילום: צילום מסך רשת CBS

הנסיך הארי, ששירת באפגניסטן, עורר מחלוקת על הפרק בספרו בו סיפר שהוא הרג 25 לוחמי טליבאן וכינה אותם "דמויות שחמט" שאותן הזיז. אך גילוי נוסף מעורר סערה לא פחות מהגילוי על הטאליבן. מסתבר כי הנסיך הארי שלח מטוס קרב מסוג טייפון במרדף אחר מכוניתו של אביו צ'ארלס בנורפוק בזמן אימון לפני נסיעתו באפגניסטן, כך הוא חשף באנקדוטה מוזרה בספר הזיכרונות החדש שלו, Spare.

הארי מתאר "טיסות אימון מעל דירות במהירות מרושעת" ליד אחוזת סנדרינגהם. הארי מגלה שצ'ארלס שהיה בזמנו הנסיך מוויילס, היה טייס מסוקים מוסמך בעצמו - וגילה עניין רב בשירות של הארי כטייס עם זאת, הוא מדגיש כי תושבי הכפר וולפרטון לא התרשמו באותה מידה ממטוס סילון שואג מעל גגות הרעפים שלהם. "סנדרינגהם הוא מקום אסור לטיסה, אך לכל המתלוננים נאמר כי זו מלחמה".

"כשהוא היה במסלול אמרתי למטוס הטייפון, מטרה חדשה. אאודי אפור. פנה לכיוון דרום מזרח מהעמדה שלי במורד המסלול. לכיוון מזרח-מערב. הטייפון עקב אחרי אבא שלי, עשה מעבר נמוך ישר מעליו, כמעט ניפץ את חלונות האאודי שלו. אבל בסופו של דבר המשיך מעליו לפי הפקודות שלי".

הארי שהיה ידוע בתור 'קפטן ויילס' בצבא, כתב שהוא לא חשב על ההרוגים 'כאנשים' אלא על 'כלי שחמט' שהוריד מהלוח. זאת הפעם הראשונה שהארי, בן ה-38, ציין את מספר המחבלים שהרג באופן אישי במהלך שהותו באפגניסטן, לשם נסע גם בשנים 2007-8 וגם ב-2012 והטיס מסוקי תקיפה מסוג אפאצ'י.

הנסיך הארי המלך צארלס מטוס קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד