י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"הוצא מהקשרו"

ברזיל: שר המשפטים לשעבר נעצר בחשד לתיאום עם מתפרעים

המשטרה הפדרלית של ברזיל עצרה את ראש הביטחון הציבורי לשעבר בברזיל. הוא נעצר בחשד ששיתף פעולה עם מתפרעים שהסתערו על ארמון הנשיאות, ועל בית המשפט העליון והקונגרס ב-8 בינואר. טורס, שהיה ראש הביטחון של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו, מתעקש שהוא חף מפשע

ברזיל: שר המשפטים לשעבר נעצר בחשד לתיאום עם מתפרעים
שוטרים ממתינים לשר לשעבר בשדה התעופה צילום: משטרת ברזיל

שר המשפטים לשעבר של ברזיל, אנדרסון טורס, שהיה אחראי על האבטחה של עיר הבירה ברזיליה בזמן המהומות, נעצר בשדה התעופה של ברזיליה, כך על פי הודעת המשטרה הפדרלית של ברזיל. המשטרה עצרה את טורס לאחר שבית המשפט העליון בברזיל הוציא צו מעצר בשבוע שעבר, והאשימה אותו בכך שלא פעל בתפקידו כמפקד הביטחון.

"התנהלותן של קבוצות פליליות והיעדר ביטחון איפשרה פלישה למבני ציבור", אמר שופט בית המשפט העליון, אלכסנדר דה מוראס. נשיא ברזיל לולה דה סילבה אמר כי האחראים לשמירה על ארמון הנשיאות היו שותפים למתפרעים, "הם אפשרו להם להיכנס לבנייני ממשלה", אך טורס, שהיה ראש הביטחון של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו, מתעקש שהוא חף מפשע.

טורס פוטר מעבודתו זמן קצר לאחר המהומה על ידי מושל המחוז הפדרלי איבנייס רושה. על פי הדיווחים המשטרה גם מצאה מסמך בביתו של טורס שקושר אותו לניסיון לבטל את תוצאות הבחירות של אוקטובר האחרון, אך טורס אמר כי המסמך "הוצא מהקשרו".

טורס היה בחופשה בפלורידה לפני מעצרו, אך הוא חזר לאחר ששר המשפטים הנוכחי פלביו דינו אמר שהרשויות יתנו לטורס עד יום שני כדי לחזור לברזיל או לעמוד בפני אפשרות הסגרה.

משרד המשפטים נשיא ברזיל ברזיל ז'איר בולסונרו לולה דה סילבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד