כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בצל הביקורת

הנשיא הרצוג: "מחלוקת עמוקה קורעת את העם"

הנשיא הרצוג הגיב לביקורת שנמתחה עליו משמאל: "אני מכבד את הביקורת כלפיי, אבל מתמקד בשני תפקידים קריטיים שמוטלים עליי". לדבריו, "בשבוע האחרון אני פועל כל הזמן במטרה ליצור דיאלוג קשוב ומכבד"

הנשיא הרצוג: "מחלוקת עמוקה קורעת את העם"
הנשיא יצחק הרצוג צילום: גרגורי באדו, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (ראשון) בבית הנשיא לרפורמה במערכת המשפט לסערה שמתחוללת מאז שפורסמה ואמר: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מחלוקת עמוקה שקורעת את העם. העימות הזה מדאיג אותי מאד, ומדאיג ציבור גדול בישראל ובתפוצות.

יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית – ובהם מערכת המשפט – הם מקודשים ועלינו לשמור עליהם מכל משמר, גם כשמתקיימים וויכוחים ודיונים עקרוניים על היחסים בין הרשויות".

הרצוג הוסיף: "אני מעריך את כל המתווכים, המעורבים, המוחים והמפגינים, ואת מעורבות הציבור בדיון החשוב הזה. אני מכבד את הביקורת כלפיי, אבל אני כרגע מתמקד בשני תפקידים קריטיים שאני מאמין שמוטלים עלי כנשיא המדינה בעת הזאת: למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם".

לדברי הרצוג: "בית הנשיא הוא אולי המקום היחידי היום שזוכה לאמון כל הצדדים ומסוגל לקיים התדיינות בנושא באופן שמקובל על כולם – הן בדלתיים פתוחות, הן בדלתיים סגורות. בשבוע האחרון אני פועל כל הזמן, בכל דרך, ובמאמצים בלתי פוסקים עם הגורמים הרלוונטיים, במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב-היקף, קשוב ומכבד, שאני מקווה שיניב תוצאות".

"אני מודה בכנות", אמר הרצוג, "שאינני בטוח בהצלחת המהלך. יש רצון טוב מצד הגורמים השונים אשר האחריות מוטלת עליהם, אבל הדרך עוד ארוכה והפערים משמעותיים".

לסיום אמר נשיא המדינה: "עקרונות מגילת העצמאות וקווי המתאר היהודיים והדמוקרטיים של מדינתנו הם נר לרגליי, ולא אתן לפגוע בהם. יש לנו מדינה וחברה – חזקות ומגוונות, שצלחו אתגרים רבים בעבר. אני מתחייב שאמשיך לפעול בכל כוחי, ומקווה שנוכל למצוא את הדרך הנכונה לצאת גם מהמשבר הקשה הזה".

יצחק הרצוג מערכת המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד