כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בעיות בטיחות קשות

עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס בנפאל. צפו

מטוס שלע סיפונו 72 בני אדם התרסק בנפאל. עשן רב היתמר מאתר ההריסות בעקבות ההתרסקות שהתרחשה ליד נמל התעופה הבינלאומי של פוקרה. נפאל ידועה בבעיות בטיחות בטיסות שלה. גורם מקומי אמר כי כוחות ההצלה הגיעו במהירות למקום וכי ההריסות בערו זמן רב

עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס בנפאל. צפו
רגע ההתרסקות צילום: צילום מסך

מטוס שעל סיפונו 72 בני אדם התרסק הבוקר (ראון) בעיר פוקרה שבמרכז נפאל. לפחות 44 בני אדם נהרגו בהתרסקות, כך על פי גורמים רשמיים, אם כי מספר ההרוגים המדויק עדיין לא ברור. "יש 68 נוסעים על הסיפון וארבעה אנשי צוות, החילוץ בעיצומו, אנחנו לא יודעים כרגע אם יש ניצולים", כך אמר הבוקר דובר חברת התעופה לסוכנות הידיעות AFP.

שני תינוקות ו-15 אזרחים זרים היו בין הנוסעים, כולל חמישה הודים, ארבעה רוסים, שני דרום קוריאנים ואחד מאירלנד, אוסטרליה, ארגנטינה וצרפת. גורם מקומי אמר כי כוחות ההצלה הגיעו במהירות למקום וכי ההריסות בערו זמן רב.

"המחלצים כבר הגיעו לשם ומנסים לכבות את האש. כל הסוכנויות מתמקדות כעת בכיבוי האש ובחילוץ הנוסעים", אמר הגורם המקומי גורודוטה דאקל. המטוס התרסק 1.6 ק"מ משדה התעופה הבינלאומי של פוקרה.

תיעודים בהם מראה עשן מיתמר מאתר הריסות פורסמו בטלוויזיה בנפאל לאחר התרסקות המטוס בנפאל. המדינה הנאפלית ידועה בבעיות בטיחות בטיסותיה. נפאל ידועה לשמצה ומסוכנת לנסיעות אוויריות מכמה סיבות: המדינה ההררית, ביתם של שמונה מתוך 14 ההרים הגבוהים בעולם, מארחת כמה מהמסלולים הקשים ביותר שמאתגרים אף את הטייסים המנוסים ביותר.

למדינה חסרה גם תשתית חיזוי מזג אוויר מתקדמת, שהסתבכה עוד יותר בגלל הנטייה של מזג האוויר להשתנות במהירות, במיוחד במעלה ההרים, גם לאתרי התרסקות קשה להגיע בגלל השטח ההררי.

התרסקות מטוס נפאל הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד