כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ירידה ברוב היהודי

85% מההגירה הלא יהודית לישראל הם עולים חדשים

הרוב היהודי איבד 0.3% בשנה האחרונה. המרכז למדיניות הגירה: "העלייה הפכה לגורם המייצר גירעון דמוגרפי לישראל". הרוב היהודי בישראל הצטמצם ל-73.6%, אחרי שבסוף השנה שעברה עמד על 73.9%

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הזינוק בעלייה הוביל לירידה ברוב היהודי: כך עולה מניתוח צוות המרכז למדיניות הגירה את נתוני הלמ"ס לסיכום שנת 2022. כשברקע מתקיים דיון הציבורי על היקף תיקון חוק השבות, עולה מניתוח הנתונים הסטטיסטיים שהתפרסמו כי על אף שנרשם שיא של 23 שנים בכמות העולים החדשים – חל פיחות של 0.3% ברוב היהודי בישראל.

על פי נתונים אלו ומעקב נתונים משנים קודמות נמצא כי הרוב היהודי בישראל הצטמצם ל-73.6%, אחרי שבסוף השנה שעברה עמד על 73.9%. זהו המשך המגמה של של שלושת העשורים האחרונים, בהם דעך הרוב היהודי בישראל בסה"כ בכ-10%, כשבממוצע מדי שלוש שנים הרוב היהודי מאבד כאחוז.

בשנה האזרחית החולפת 77 אלף איש זכו לקבלת מעמד בישראל, בהם 71 אלף עולים חדשים על פי חוק השבות. מתוך העולים החדשים, רק 32 אלף (המהווים 45% בלבד מסך העולים) הם יהודים. במבטא כללי יותר, 60% ממקבלי המעמד בישראל לשנת 2022 אינם יהודים. על פי נתוני הלמ"ס, מסך הריבוי של קבוצת האוכלוסייה היהודית בישראל האחוז הנובע מהגירה נותר סביבות ה-25%. לעומת זאת, ביחס לקבוצת ה"אחרים", אחוז הריבוי של קבוצת אוכלוסייה זו בישראל נבע כמעט ב-100% מהגירה לישראל. כשמתוך אוכלוסייה זו המכונה "אחרים" 85% עלו מתוקף חוק השבות ו-15% עלו מתוקף חוק הכניסה לישראל.

עוה"ד ד"ר יונה שרקי, מהמרכז למדיניות הגירה מסר: "לא ייתכן שעולים חדשים יובילו לירידה של הרוב היהודי. מדובר בגירעון דמוגרפי שיפגע בזהותה ובציביונה היהודי של המדינה. המשמעות של נתוני הלמ"ס הוא שתיקון סעיף "זכויות בני משפחה" (המוכר כ"סעיף הנכד") בחוק השבות עשוי לצמצם ב-85% את ההגירה הלא יהודית לישראל".

עולים חדשים הגירה לא יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד