י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפגנה המונית בראשות האדמו"ר

עימותים במחאה נגד חנות סלולר; בן גביר דרש מהמפכ"ל - בדוק את התיעודים

מאות מפגינים מחו הערב נגד חנות סלולר בשכונת גאולה בירושלים בראשות הרבי מתולדות אברהם יצחק | בעקבות תיעודים של עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים, בהם דריסת מפגין על ידי פרש - השר בן גביר דרש מהמפכ"ל לפתוח בבדיקה | 'בחדרי' עם תיעודים סוערים מהמחאה

עימותים במחאה נגד חנות סלולר; בן גביר דרש מהמפכ"ל - בדוק את התיעודים
ההפגנה בירושלים צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

כאלף מפגינים מוחים הערב (ראשון) נגד חנות סלולר בשכונת גאולה בירושלים. למקום יצאו להפגין חסידי תולדות אברהם יצחק בראשות האדמו"ר שהגיע בעצמו למחות מול החנות. בתוך זמן קצר הפכה ההפגנה להמונית, כשמאות נוספים מתאספים מול אותה החנות שבאותה שעה כבר היתה סגורה. בתיעודים מהמקום נראו עימותים בין כוחות המשטרה למפגינים, בהם תועד פרש עולה על גופו של מפגין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ודרש ממנו לבדוק את התיעודים בהם נראים לכאורה שוטרים מתנהלים באלימות נגד מפגינים.

כוחות משטרה גדולים מתחנת לב הבירה, בפיקודו של מפקד התחנה שלומי טובול, הגיעו למקום בניסיון לשמור על הסדר ולהגן על החנות מפני ניסיון פריצה. במהלך העימותים הושלכו ביצים אל עבר שוטרי מג"ב והיה אף מי שהתיז לעברם גז פלפל חשוד אחד בהשלכת הביצים נעצר.

המשטרה סגרה את רחוב מלכי ישראל בשעת ההפגנה בכדי לתת למוחים להפגין, אך היו גם שוטרים שהדפו בכוח יתר מפגינים ועוברי אורח. בנוסף המשטרה השתמשה בפרשים בכדי לפזר את ההמון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדיוק בימים אלו בעלי אותה החנות 'ענק הסלולר' נמצאים במשא ומתן אל מול אנשי העדה החרדית בכדי לקבל הכשר ולתת סוף למחאות וההפגנות.

מזה תקופה שהקנאים ואנשי העדה החרדית בירושלים מנהלים מאבק עיקש נגד חנויות הסלולר בשכונת גאולה בעיר בטענה שנמכרים בהן מכשירי טלפון לא כשרים.

במסגרת המאבק, שגרר לא פעם עימותים קשים, הוצתה חנות סלולר וחנות סלולר נוספת נפרצה וניזוקה. בימים האחרונים החריפו אנשי העדה החרדית את מאבקם נגד חנות הסלולר האחרונה שנשארה בשכונת גאולה ועדיין לא הנפיקה הכשר. במסגרת אותה החרפה, ביום חמישי האחרון יצאו להפגין במקום על פי קריאתו של האדמו"ר ורבני הקהילה.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות המשטרה פועלים בשעה האחרונה, בעקבות הפרת סדר אלימה שהחלה ברחוב מלכי ישראל בירושלים, זאת ע״ר התנגדות קיצוניים למכירת סלולאר ללא כשרות. בתחילת הערב פעלה המשטרה לאפשר את קיום המחאה כחוק, אולם בשלב מסויים החלו המפגינים לנסות לפגוע בחנות הסלולאר במקום, כשדחפו פיזית את השוטרים שחצצו בין המפגינים אליה".

"בשלב מסויים פורעי חוק ריססו גז פלפל והשליכו ביצים לעבר השוטרים, ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ללא הואיל והפרות הסדר נמשכו תוך ידוי ביצים וחפצים לעבר השוטרים, כוחות המשטרה הדפו את מפירי הסדר ועצרו חשוד אחד שנתפס כשהוא משליך ביצים לעבר השוטרים", הוסיפו במשטרה.

סלולר הפגנת קנאים הפגנת חרדים איתמר בן גביר אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד