כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ניסויים אמריקאיים

גורם בטחוני: "אוקראינה היא לגמרי מעבדת נשק מול הרוסים"

אוקראינה הפכה למעבדת נשק כי אף אחד מהציוד שהם משתמשים בו לא נוסה מעולם במלחמה בין שתי מדינות מפותחות תעשייתיות. כך אמר מקור שמכיר את המודיעין המערבי. "זהו מבחן קרב בעולם האמיתי"

גורם בטחוני: "אוקראינה היא לגמרי מעבדת נשק מול הרוסים"
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

המלחמה באוקראינה נתנה הזדמנות לארצות הברית ולבנות בריתה, ללמוד כיצד פועלות מערכות הנשק שלהן בשימוש אינטנסיבי - ובאיזה אמצעי לחימה משתמשים שני הצדדים כדי להשיג ניצחונות במלחמה המודרנית. קציני מבצעים אמריקאים ופקידים צבאיים אחרים עקבו גם אחר מידת ההצלחה של רוסיה שהשתמשה במל"טים זולים ומתכלים שמתפוצצים בנחיתה, שסופקו על ידי איראן כדי להרוס את רשת החשמל האוקראינית.

"אוקראינה היא לגמרי מעבדת נשק בכל קנה מידה, כי אף אחד מהציוד הזה לא שימש מעולם במלחמה בין שתי מדינות מפותחות תעשייתיות", אמר מקור שמכיר את המודיעין המערבי לרשת CNN. "זהו מבחן קרב בעולם האמיתי". עבור צבא ארה"ב, המלחמה באוקראינה היא מקור מדהים למידע על התועלת של המערכות שלהם.

כמה מערכות שניתנו לאוקראינים כמו מל"ט Switchblade 300 וטיל שנועד לפגוע במערכות מכ"ם של האויב התבררו כיעילות פחות בשדה הקרב מהצפוי, כך לפי קצין מבצעים של צבא ארה"ב עם ידע על הנעשה בשדה הקרב, כמו גם מחקר של צוות חשיבה בריטי שנערך לאחרונה בשדות בקרב ונתן מידע יקר ערך לארה"ב.

מנגד, משגר הטילים הקטלני M142, 'הירמאס' מתוצרת אמריקאית, היה קריטי להצלחתה של אוקראינה, האמריקאים למדו לקחים חשובים על התחזוקה שנדרשה למערכות אלו בשימוש כה רב.

תובנה חיונית נוספת הייתה לגבי טילי הוביצר M777, הארטילריה החזקה שהייתה חלק קריטי מכוחה של אוקראינה בשדה הקרב. אבל הקנה של ההוביצר מאבד את חדותו אם יותר מדי פגזים נורים בפרק זמן קצר, כך אמר גורם הגנה אחר, מה שהופך את הארטילריה לפחות מדויקת ופחות יעילה. ארה"ב גם בדקה מקרוב את המלחמה כדי לקבל מידע על האופן שבו מלחמה בין שתי מדינות מודרניות מתנהלת במאה ה-21.

קצין מבצעים אמר שלקח אחד שארה"ב לקחת מהעימות הזה הוא שתותחים נגררים כמו מערכת ההוביצר M777 עשויה להיות נחלת העבר. קשה יותר להזיז את המערכות הללו במהירות כדי להימנע מאש חוזרת מצד האויב, ו"בעולם של מל"טים בכל מקום קשה מאוד להסתיר את זה בימינו", אמר המקור.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב מעבדת נשק טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד