ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אכזריות בלתי נגמרת

הרוסים השתמשו בטיל ששוקל שישה טון לפוצץ בתים

רוסיה השתמשה בטיל במשקל שישה טון שנועד בכלל להטביע נושאת מטוסים, כדי להפציץ בתים של אזרחים אוקראינים בדנייפרו, שם נהרגו לפחות 21 בני אדם, כולל ילדה בת 15

הרוסים השתמשו בטיל ששוקל שישה טון לפוצץ בתים
התקיפה הרוסית צילום: כוחות הכיבוי של אוקראינה

לפחות 21 בני אדם נהרגו לאחר שרוסיה פוצצה בלוק דירות גדול אוקראיני באמצעות טיל ענק במשקל שישה טון. ההפצצה בוצעה באמצעות X-22, הידוע גם כ-Kh-22, שהוא טיל המורכב מרקטה במשקל שישה טון וראש נפץ במשקל טון אחד שניתן להשתמש בו לשיגור נשק גרעיני.

אחת מהנפגעות בפיגוע בדנייפרו הייתה ילדה בת 15. הטיל הידוע גם בשם "מפוצץ נושאת מטוסים", נוצר לראשונה על ידי מהנדסים רוסים במהלך המלחמה הקרה כדי להטביע נושאות מטוסים אמריקאיות במקרה של מלחמת עולם שלישית. עם זאת, חיילי פוטין משגרים כעת את הנשק לעבר בתי אזרחים.

ראש מערכות ההגנה של אוקראינה, אנדריי זגורודניוק, אמר: "הטילים תוכננו במקור בשנות ה-60 לתקוף נושאות מטוסים, אבל הרוסים החליטו להשתמש בזה נגד אזרחים". לדבריו מפציצים אסטרטגיים מיחידת התעופה ה-52 של המפציצים הכבדים שיגרו חמש פצצות כאלה לעבר דנייפרו.

הטילים עפו לעבר מטרתם כשאחד מהם פגע בבלוק דירות בן תשע קומות, והותיר את אלו שבתוכו לכודים. מאות בני אדם נותרו ללא קורת גג לאחר התקיפה, וכוחות ההצלה פעלו ללא לאות לשחרר אנשים שנלכדו בהריסות, בעוד ש-40 אנשים נוספים עדיין לא נמצאו.

"פעולות ההצלה נמשכות, גורלם של יותר מ-40 בני אדם נותר עלום", אמר אתמול מושל האזור ולנטין רזניצ'נקו. פקידים אוקראינים אמרו שלצבא שלהם אין את היכולת להפיל טילים כמו X-22. בהצהרה לתקשורת נמסר מחיל האוויר האוקראיני: "לכוחות המזוינים של אוקראינה אין כוח אש המסוגל להפיל סוג זה של טילים, מאז תחילת התוקפנות הצבאית של רוסיה, יותר מ-210 טילים מסוג זה שוגרו לעבר שטחה של אוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד