ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ציר הרשע מתהדק

איראן תקבל מטוסי קרב רוסיים בעוד 3 חודשים

איראן הזמינה ציוד צבאי מרוסיה, כולל מערכת הגנה אווירית ומספר מטוסי קרב מסוג סוחוי 35. איראן תקבל 24 מטוסי קרב בעלי יכולת תמרון גבוהה שישמשו בעיקר למשימות עליונות אווירית

איראן תקבל מטוסי קרב רוסיים בעוד 3 חודשים
מטוס סוחוי 35 רוסי צילום: Pixabay

איראן תקבל מטוסי קרב רוסיים מסוג סוחוי (Su-35) בעוד 3 חודשים. איראן גם הזמינה ציוד צבאי אחר מרוסיה, כולל מערכת הגנה אווירית. איראן תקבל את מטוסי הקרב במסגרת הסכם עם מוסקבה, כך אמר אתמול חבר פרלמנט איראני. שחריאר היידרי, חבר הוועדה לביטחון לאומי של הפרלמנט, אמר לסוכנות הידיעות "תסנים" המקורבת למשטר האיראני כי המטוסים יגיעו לאיראן בשנה האיראנית הקרובה, שמתחילה ב-21 במרץ.

לדבריו, טהראן גם הזמינה ציוד צבאי נוסף מרוסיה, כולל מערכות הגנה אווירית, מערכות טילים ומסוקים, שרובו יגיע בקרוב. לפי דיווחים בתקשורת האיראנית, איראן תקבל 24 מטוסי קרב בעלי יכולת תמרון גבוהה שישמשו בעיקר למשימות עליונות אווירית.

חלק מהמטוסים צפויים להגיע לבסיס חיל האוויר של הרפובליקה האסלאמית של איראן הממוקם בעיר איספהאן שבמרכז איראן. איראן לא רכשה אף מטוס קרב חדש בשנים האחרונות, מלבד כמה מטוסי מיג-29 רוסיים שרכשה בשנות ה-90.

איראן ורוסיה חתמו בחודשים האחרונים על הסכמים חשובים לחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי, הסחר, האנרגיה והצבאי ביניהן. בספטמבר האחרון הצהיר מפקד חיל האוויר האיראני, חמיד והדי, כי רכישת מטוסי קרב מסוג Su-30 אינה על סדר היום של ארצו.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד