א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המאמצים נכשלו

בעקבות הבכיר שנתלה: קריאה לגרש דיפלומטים איראנים

בריטניה קראה לגרש דיפלומטים איראנים בגלל הוצאתו להורג של עלירזה אכברי, סגן שר הביטחון לשעבר שנתלה בסופ"ש האחרון. ממשלת בריטניה לחצה על איראן לנטוש את התוכנית להוציאו להורג אך ללא הועיל

בעקבות הבכיר שנתלה: קריאה לגרש דיפלומטים איראנים
עלי רזא אכברי צילום: באדיבות המצלם

לאחר ההוצאה להורג בתלייה של בכיר איראני לשעבר שהואשם בריגול למען בריטניה, קריאות בבריטניה לגרש דיפלומטים איראנים בתגובה להוצאה להורג של האזרח הבריטי-איראני, כך אמר קרוב משפחתו של המנוח ל'דיילי טלגרף'.

עלירזה אכברי, סגן שר ההגנה האיראני לשעבר, הואשם בריגול למען בריטניה. בסרטון שהופץ הוא סיפר כי סבל 3,500 שעות של עינויים אכזריים לפני שהודה באישומים, מה שהוביל לתלייתו. האיש בן ה-61 שירת במשטר של הנשיא לשעבר מוחמד חתאמי בין 1997 ל-2005.

אכברי עזב את איראן לבריטניה ב-2008 לאחר שהתמודד עם הצקות מצד המשטר החדש במדינה בראשות מחמוד אחמדינג'אד. בשנת 2009, אכברי נעצר בעת ביקור באיראן באשמת ריגול. אחיינו רמין פורגני אמר ל'טלגרף' כי הוצאתו להורג של דודו "לא יכולה להישאר ללא מענה" וכי התגובה המינימלית של בריטניה צריכה להיות גירוש דיפלומטים איראנים. ממשלת בריטניה לחצה על איראן לנטוש את התוכנית להוציאו להורג אך ללא הועיל.

"התעוררתי וראיתי את החדשות. אני לא יודע מה להגיד. זה נורא. זה מזעזע" אמר פורגני. "זה לא היה בלתי צפוי מהמשטר הזה, אבל אני חושב שכולנו ציפינו שהם ישנו את דעתם כמו שעשו עם אחרים, זה לא היה אמור להיות ככה. במישור הדיפלומטי, בהתחשב בכך שבריטי הוצא להורג למרות הקריאות לשחרורו, התגובה הפחותה לכל הפחות תהיה לגרש את הצוות האיראני בבריטניה ולהחזיר את הדיפלומטים הבריטים".

"אני מעריך את מה שממשלת בריטניה עשתה, אבל הם מתמודדים עם משטר שלא מתייחס לחיי אדם, אני מקווה שיהיו השלכות דיפלומטיות מצד ממשלת בריטניה ושזה לא יישאר ללא מענה".

איראן ריגול בריטניה הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד