כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ניצל מחיסול

נחשפו המתנקשים שתכננו לרצוח אזרח ישראלי

יחידת 400 של כוח קודס למבצעים מיוחדים בחו"ל ניסתה בשנה שעברה לרצוח אזרח ישראלי בגאורגיה. בחסדי שמים ניסיון התנקשות לא צלח. הקבוצה תכננה פעולות טרור נוספות במקומות שונים בעולם

נחשפו המתנקשים שתכננו לרצוח אזרח ישראלי
החשודים המעורבים בנסיון החיסול צילום: Iran international

ערוץ הטלוויזיה Iran international מדווח כי יחידת כוח קודס 400 של משמרות המהפכה אחראית לניסיון החיסול הכושל נגד איציק משה, אזרח ישראלי בגאורגיה בנובמבר אשתקד. מוחסן רפאי מינדאשטי ואזרח גאורגי נעצרו על ידי סוכני ביטחון גאורגים.

מפקד יחידת 400 של כוח קודס הוא חאמד עבדאללהי. על פי הדיווח, מפקד החולייה שהובילה את פעולת הטרור בגאורגיה, הוא חוסין רהבאן, אחד הפעילים הוותיקים והבכירים ביחידה 400, שתמונתו נחשפת לראשונה. חוסיין רהבאן נולד בעיר בנדר גז ומתגורר כיום בטהראן. חוסיין רהבאן מיעט לעזוב את איראן בשנים האחרונות ונסע לעיראק מספר פעמים. הוא פועל להגברת ההשפעה של הרפובליקה האסלאמית של איראן באמצעות קבוצות פרוקסי ושיתוף פעולה של כמה יועצים עיראקים.

לאחר שחוסיין רהבאן קיבל את פקודת המבצע בגאורגיה מחאמד עבדאללהי, הוא בחר בעלי פייסיפור, כאדם הנוסף שיוביל את החולייה, כולל מוחמד רזא ערבלו, אשר פיקח והוביל ישירות את הפעולות. פייסיפור נמצא במעקב של סוכני ביטחון מזה זמן רב, וכישלון המבצע בגאורגיה היה גם תוצאה של המעקב, קבוצה זו תכננה פעולות טרור נוספות במקומות שונים בעולם.

על פי הדיווח, פייסיפור השתמש באזרחים איראנים וכן באזרחים זרים ובקבוצות פרו-אסלאמיות בעיראק לצורך פעולותיה בחו"ל. על פי המידע שהתקבל, עקבות פעילותה של קבוצה זו נראו בעיראק, ארמניה וגם בישראל

מטרות הקבוצה לפגוע בכל מי שהוא אויב של הרפובליקה האסלאמית, במיוחד איראנים, המתנגדים לאיראן בחו"ל, כמו גם אזרחים ישראלים ומערביים. לדברי מקור המעורה בפרטים, לאחר סיכול מבצע הטרור של יחידה 400 בגאורגיה, הגבירו ארגוני הביטחון במדינות שונות את מאמציהם לרדוף אחרי חוליית הטרור של יחידה 400 ברחבי העולם. לפני כן, גם יחידות מבצעיות אחרות של משמרות המהפכה האסלאמית בחו"ל, כמו יחידת 840 ו-1500 היו במעקב של סוכני ביטחון בעולם.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' כוחות הביטחון הגאורגים חשפו וסיכלו ניסיון של משמרות המהפכה של איראן בשיתוף גורמי כוח קודס, לבצע פיגוע טרור בנובמבר האחרון בטביליסי כנגד אזרח ישראלי המתגורר במדינה, איציק משה, אשר פועל רבות לקידום הקשר בין ישראל לגאורגיה ולמדינות נוספות. משמרות המהפכה קידמו את כוונות הפיגוע באמצעות מספר צוותים בשטח ממדינות שונות.

צוות מחסלים פקיסטני המזוהים עם ארגון אל קאעידה, אשר הגיעו לטביליסי, אספו מודיעין נרחב על היעד להתנקשות והגיעו לרמת מוכנות גבוהה לביצוע. אחד המחסלים נעצר על רקע התנהלות חשודה בשטח ע"י כוחות הביטחון הגאורגים. ברשותו נתפסו אמל"ח וממצאים מפלילים נוספים. הוא הגיע לגאורגיה בהכוונה איראנית, במטרה להתנקש באזרח ישראלי.

נסיון חיסול איראן גאורגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד