כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נפטר באופן פתאומי

ר' וועלוול שהיה ה'בר דעת' של ויז'ניץ הלך לעולמו

אבל בחצר הקודש ויז'ניץ: החסיד הוותיק שזכה לכינוי ה'בר דעת', הסתלק לעולמו בפתע פתאום. 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו של הגאון החסיד רבי זאב צבי שטרן זצ"ל, מהיושבים ראשונה במלכות החצר בבני ברק 

ר' וועלוול שהיה ה'בר דעת' של ויז'ניץ הלך לעולמו
הגה"ח רבי זאב צבי שטרן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלם ותדהמה בחצר הקודש ויז'ניץ עם הסתלקותו לשמי מרום בפתע פתאום של הגה"ח הנודע רבי זאב צבי שטרן זצ"ל, מחשובי חסידי ויז'ניץ. 'ר' וועלוול' כפי שנקרא בחיבה בקרב אלפי החסידים, הלך לעולמו והוא בן 83 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד ברומניה בכ"ג תמוז תרצ"ט לאביו הגה"ח ר' שלמה שטרן ז"ל שהיה שו"ב בברזיל, ולאימו מרת אלטע רוזה ע"ה. 

המנוח ז"ל היה ידוע כאחד מוותיקי החסידים ומגדולי מעתיקי השמועה של דור העבר. ר' וועלוול ז"ל היה מקושר בלו"נ בעבותות אהבה אל מרנן האדמו"רים לבית ויז'ניץ זיע"א ויבלחט"א האדמו"ר שליט"א. 

היה חתנו של הרה"ח ר' אלתר שלמה צבי פישר (פרוכטר) ז"ל. 

ר' וועלוול ז"ל לצד אחיו למדו גדלו והתחנכו בתוככי שיכון ויז'ניץ בראשית הקמתה ושהו במקום עד ערוב ימיהם ממש, כאשר הערב (שני) הסתלק ר' וועלוול בביתו הגובל לחצר קודשם של אדמו"רי בית ויז'ניץ. ר' וועלוול התנהג בפשטות גמורה ולפרנסתו התפרנס כסופר מומחה כאשר גדולי הדור בחרו בו לכתוב את ספרי התורה והתפילין ושאר תשמישי קדושה.

לצד זאת, היה ר' וועלוול ז"ל חסיד בר דעת נבונה, והיה מקושר בלו"נ אל מורו ורבו האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זיע"א שלמד אצלו בתל אביב, ומעולם לא פספס שום מאורע או טיש בצל הקודש.

מסופר עליו בהערצה שבשנת תשכ"ג היה שרוי האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' בחולשה רבה ואת ליל הסדר ערך בזעיר אנפין בביתו נאווה קודש אך ורק לבני משפחת המלוכה, והיות והחסידים ידעו שזה הזמן הכי נשגב בשנה בצל רבם, הצטערו בליבם שלא יזכו לחזות בפני קודשו. אולם ר' וועלוויל לא ויתר על תענוג רוחני זה, ובשעת ליל מאוחרת של אור לארבעה עשר נכנס בדרך לא דרך לבית האדמו"ר, ומצא מקום להתחבאות בבוידם, שם ישב שעות ארוכות עד ליל הסדר, וכאשר התחילו את הסדר ירד ממחבואו, וכך זכה להשתתף בלילה הקדוש.

עד עצם היום הזה כאשר האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א היה מוצא אותו, היה אומר לו בחיבה "דו ביסט א חסיד א בר דעת".

עוד רבות יסופר עליו, התקשרותו העצומה שלא פספס שום תפילה בצל האדמו"רים, תפילתו הייתה יוקדת וכל סביבו נהפכה לאש לוהטת, זכה לחביבות אצל האדמו"רים מוויז'ניץ ממונסי זצ"ל, והאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ועוד שכולם העריכו את החסיד משכמו ומעלה.

בתקופה האחרונה נעזר בכיסא גלגלים, ובכל שבת אחר התפילה בביהמ"ד הגדול היו פרחי החסידים מצטופפים לצד מקומו, כיוון שהאדמו"ר מויז'ניץ היה ניגש עד למקומו לברכו בברכת 'גוט שבת', ומברכה זו נהפכה שם לשיח חסידים במשך שעה ניכרת מלא זיו ומפיק נוגע.

כשבנו את בנין בית המדרש הגדול 'בית ויז'ניץ', שאלו את ר' ראשי החסידים האם לא מפריע לו העבודות במקום, כי התגורר ממש בסמיכות למקום העבודה. ענה ר' וועלוול בהתרגשות: "מפריע? זה התזמורת הכי יפה ששמעתי בחיי, לא אוכל לישון אם זה יפסק"... ויצא בריקוד נלהב עם כל העובדים על שטח בניית הבניין הגדול, שזכה לראות את חנוכתו.

ר' וועלוול התגורר ממש בחצר קודשם של אדמו"רי בית ויז'ניץ, ומשם השקיף על כל חופה שהתקיימה, וכל מאורע שהיה בבית האדמו"ר היה יורד חיש להשתתף. לא מש מתוך האוהל; היום לראשונה יצא ר' וועלוויל ז"ל מביתו למנוחת עולמים.

בני המשפחה מספרים כי רבי וועלוול הסתובב היום בביתו, לפתע אמר כי אינו חש בטוב, נפל ונפטר למגינת ליבם של בני המשפחה המורחבת והחסידים. בשבוע הבא, מיד לאחר שיקומו מהשבעה בערב, תתקיים שמחת החתונה לנכדו, בן לחתנו הרה"ג רבי שמואל ויזל ר"מ בישיבת ויז'ניץ הר נוף שמתחתן ביום שני בשבוע הבא בבני ברק.

זכה והותיר אחריו בנים ובני בנים יראים ושלמים. את רעייתו שתחי', בניו: הר"ר חיים מאיר, הר"ר שמואל, הר"ר ברוך, הר"ר משה יעקב, הר"ר יצחק, והר"ר ישראל אליעזר. חתניו: חתנו הגדול הרה"ג ר' בנימין אליעזר כץ ראש כולל בויז'ניץ, היושב שבעה בימים אלו על פטירת אימו מרת הינדא צירל ע"ה, הרב שלמה קליין מראשי העורכים של דברי התורה של האדמו"רים, הרה"ג ר' שמואל ויזל ר"מ בישיבת ויז'ניץ הר נוף, הרה"ג ר' מאיר לייב ריזל, והר"ר חיים מאיר שכטר.

אחיו הוא הנה"ח ר' חיים יצחק שטרן שליט"א, אחיו שנפטרו, הגה"ח ר' שמואל ז"ל משב"ק בעל ה'אמרי חיים' זיע"א והגה"ח ר' ברוך זצ"ל מחשובי חסידי ויז'ניץ ממונסי.

מסע הלוויה מחר (שלישי) בשעה 10:30 בבוקר מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק לבית החיים ויז'ניץ בעיר שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות ויז'ניץ האמרי חיים מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד