ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אובדן בלמים ואיזונים"

נפתלי בנט שובר שתיקה ונוקט צד: "ההצעה הנוכחית מסוכנת"

כשלושה חודשים אחרי שחדל מלכהן כראש ממשלה חליפי, נפתלי בנט לא לגמרי ירד מהמערכת הפוליטית, הערב הוא בוחר להביע את דעתו על הרפורמה המשפטית שמובילה ממשלת נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | לדבריו מדובר במהלך מסוכן: "לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון"

נפתלי בנט שובר שתיקה ונוקט צד: "ההצעה הנוכחית מסוכנת"
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שובר שתיקה ומתייחס לנושא שקורע את העם לשניים. "זה לא סוד שאני סבור שמשך שנות דור מערכת המשפט נטלה לעצמה סמכויות-יתר, ובלמה כל ניסיון לתיקון. אני מאמין שנדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט ובשנים האחרונות אף קידמנו את חלקם. אבל לא מתקנים עיוות היסטורי בעיוות אחר". כך בנט בפוסט שהוא מפרסם הערב (שני) בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, "אין מנוס: שני הצדדים חייבים להידבר מיד. האופוזיציה חייבת להבין: הציבור בחר בממשלה, יש לה מנדט לבצע שינויים, יהיו שינויים, וטוב שכך.
הממשלה חייבת להבין: אסור ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים, סירוס מערכת המשפט והעברת מינוי כל שופטי ישראל לידי ראש הממשלה בלבד, כפי שמוצע".

בנט טוען כי "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת. היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה".

"יש רק פיתרון אחד", סבור ראש הממשלה לשעבר, "לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון. למען האמת, הנוסחה אינה מסובכת במיוחד, אם רק יגיעו שני הצדדים עם מעט רצון טוב. אנשים אחים אנחנו".

נפתלי בנט הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד