כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"הזדמנות לתקן את העוול"

הרב אליהו לישיבת חומש: "אתם שלוחים של כלל ישראל"

הרב שמואל אליהו מחזק את תלמידי ישיבת חומש: "תזכרו שאתם שלוחים של כלל ישראל לדורותיו, של אברהם אבינו, של רחל אימנו, שלוחיו של הקב"ה שאמר "לזרעך אתן את הארץ הזאת". יוסי דגן: "צריך להסדיר את ישיבת חומש לחזור ולהקים את היישובים שנעקרו בצפון השומרון"

הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו צילום: באדיבות המצלם

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, מחזק את תלמידי ישיבת חומש על אחיזתם במקום. הרב אליהו אמר כי תלמידי הישיבה הם השליחים של כל עם ישראל.

 "אשרי כל הגיבורים שעבדו במסירות נפש של ממש על בניין הישיבה בחומש, על בניין הישוב חומש, על בניין השומרון, "חפץ ה' בידכם יצלח". תזכרו שאתם שלוחים של כלל ישראל לדורותיו, של אברהם אבינו, של רחל אימנו, שלוחיו של הקב"ה שאמר "לזרעך אתן את הארץ הזאת", אומר הרב. 

הרב אליהו הוסיף ואמר כי תלמידי הישיבה מובילים מהלך שבסופו כל עם ישראל יתמוך בהם: "במסירות הנפש שלכם לימדתם את הכוח המיוחד של אברהם העברי, שלפעמים עמד בודד מול כולם ובסוף כולם הצטרפו אליו, של מתתיהו שאמר מי לה' אלי ובסוף כולם התאחדו סביבו. בעז"ה תזכו שהאמת שלכם תאיר לכול עם ישראל "ממזרח שמש עד מבואו". 

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אשר מוביל בשנים האחרונות את המאבק לביטול חוק ההתנתקות מיישובי צפון השומרון אמר: "יש כאן הזדמנות לתקן את העוול הזה, צריך להסדיר את ישיבת חומש, לחזור ולהקים את היישובים שנעקרו מפה".

"אנחנו לא מוותרים על האדמה הזו, על הארץ הזו, בימים האלה אנחנו מציינים שנה לרצח של יהודה דימנטמן הי"ד ואנחנו מאמינים ומתפללים שהפעם תהיה תשובה אמיתית ונכונה גם לרוצחים הנתעבים שרצחו את יהודה כדי לסלק מכאן את הישיבה וגם למול כל החולשות שמסביב, שעקרו את הישיבה, את הישוב, את בית הכנסת ודווקא מתוך זה לבנות אותם מחדש, זה יהיה תחילת התיקון", אמר דגן. 

בתוך כך, ציינו בישיבת חומש בימים האחרונים שנה להירצחו של יהודה דינמטמן הי"ד בפיגוע ירי סמוך לחומש. בנוסף, לפני מספר ימים דווח כי בכוונת הממשלה לחוקק בהליך מהיר, תוך 90 יום, את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, וזאת לאור פסיקת בג"צ בנושא.

הרב שמואל אליהו ישיבת חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד