כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חושש לגורלו

מפקד בכוח וגנר לשעבר ברח לנורבגיה ומבקש מקלט

מפקד לשעבר בחברה הצבאית הפרטית של כח וגנר ברוסיה, ברח לנורבגיה ומבקש מקלט לאחר שחצה את הגבול של המדינה. מדבדב אמר כי לאחר שסיים את חוזהו, וסירב לשרת שוב, הוא חושש להיות מוצא להורג

מתוצאות המלחמה
מתוצאות המלחמה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

מפקד לשעבר בחברה הצבאית הפרטית של כח וגנר ברוסיה ברח לנורבגיה, ומבקש מקלט מדיני לאחר שחצה את הגבול של המדינה, כך לפי המשטרה הנורבגית ופעיל רוסי. אנדריי מדבדב, שנעזר על ידי פעיל רוסי שמסייע לאנשים לבקש מקלט מדיני בחו"ל, אמר כי הוא חושש לחייו לאחר שסירב לחדש את חוזהו עם וגנר.

מדבדב אמר כי לאחר שסיים את חוזהו, וסירב לשרת שוב, הוא חושש להיות מוצא להורג. "פשוט זרקו אותנו להילחם כמו בשר תותחים", אמר לוולדימיר אוסצ'קין, ראש ארגון Gulagu.net, ארגון למען זכויות אדם, בשיחה שפורסמה ביוטיוב. דובר של משטרת של נורבגיה אישר ל-CNN ביום שני כי מדבדב נמצא בנורבגיה ומבקש מקלט.

קבוצת שכירי החרב, בראשות האוליגרך הרוסי יבגני פריגוז'ין, התגלתה כשחקן מפתח בפלישה של רוסיה לאוקראינה ולאחרונה ביצעה חלק ניכר מהלחימה בעיירה הקטנה סולדר בגבול עם רוסיה. הקבוצה מתוארת לעתים קרובות כחייליו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אך לא באופן רשמי. היא הואשמה בפשעי מלחמה באפריקה, סוריה ואוקראינה.

מדבדב סיפר כי חצה את הגבול ליד העיירה הרוסית ניקל, בשיחת טלפון מנורבגיה עם אוסצ'קין, שפורסמה באינטרנט. משטרת מחוז פינמרק, בלי לנקוב בשמו של מדבדב, מסרה כי ביצעה מעצר "לא דרמטי" של אדם בצד הנורבגי של הגבול בשעה 1:58 בבוקר ביום שישי, 13 בינואר.

הוא התקרב לבית הראשון שראה: "סיפרתי לאישה מקומית באנגלית רצוצה על המצב שלי וביקשתי עזרה", אמר לאוסצ'קין בשיחת טלפון. "בזמן שהייתי בכביש פנו אליי משטרה, לקחו אותי לתחנה שם נחקרתי והואשמתי במעבר לא חוקי. הסברתי להם הכל ואמרתי להם למה עשיתי את זה, זה היה נס שהצלחתי להגיע לכאן", אמר.

מדבדב ניסה בעבר לעבור לפינלנד פעמיים ונכשל, אמר אוסצ'קין ל-CNN ביום שני. ראש כח וגנר, יבגני פריגוז'ין, אישר כי מדבדב שירת בפלוגתו ואמר כי "היה צריך להעמיד אותו לדין בגין ניסיון להתעלל באסירים".

מדבדב הכחיש את דברי מפקד כח וגנר. הוא טען כי אסירים "נורו למוות בגלל סירוב להילחם, או בגידה, אני מפחד על החיים שלי", אמר "לא ביצעתי שום פשע. סירבתי להשתתף בתמרונים של יבגני פריגוז'ין".

מלחמת אוקראינה רוסיה נורווגיה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד