כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
רצחת וגם ירשת

האיראנים מאיימים להשמיד את גופת ההרוג בשל נקמה במשפחה

חברי פרלמנט בריטים טוענים כי איראן מאיימת להשמיד את גופת אזרח בריטי - איראני שהיה סגן שר ההגנה והוצא להורג. אלא אם משפחתו תשתף פעולה עם הרשויות האיראניות. "הוא נפל קורבן לנקמה פוליטית של משטר מרושע"

האיראנים מאיימים להשמיד את גופת ההרוג בשל נקמה במשפחה
מחאה באיראן צילום: pixabay

שלטונות האייתולות באיראן איימו להשמיד את גופתו של עלירזה אכברי, בעל אזרחות בריטנית-איראנית שהוצא להורג, בגין אשמת ריגול, כך נאמר אתמול לחברי פרלמנט בריטים. סגן שר ההגנה האיראני לשעבר נעצר ב-2019 והורשע בריגול למען בריטניה, דבר שהכחיש.

המשטר האיראני הודיע ​​על הוצאתו להורג בסוף השבוע. אבל חבר הפרלמנט הבריטי אנדי סלוטר מהלייבור מאמין שייתכן שהוא נהרג קודם לכן. "המשטר מסרב לשחרר את גופתו של מר אכברי או לאפשר קבורה במקום שנבחר על ידו, ואיים להשמיד את גופתו אלא אם המשפחה תשתף פעולה עם הוראותיה", אמר.

"בית הקברות שבו נאמר להם שצריך לקבור אותו הודיע ​​למשפחה שהקבורה כבר התקיימה בשבוע שעבר - מה שמטיל ספק במועד הוצאתו להורג". מר סלוטר, חבר פרלמנט ממערב לונדון, לחץ על הממשלה "לעשות מה שביכולתה להבטיח שאם לא בחיים לפחות במוות, מר אכברי יטופל בכבוד".

שר החוץ, ג'יימס קלוורלי, אמר כי הגילויים מביאים "רגשות של סלידה". הוא קרא לטהראן "להתייחס אל גופת מר אכברי ובכבוד", הוא הוסיף: "שלא יהיה ספק, הוא נפל קורבן לנקמה פוליטית של משטר מרושע". הוא אמר לחברי פרלמנט: "עלינו לשקול אילו צעדים נוספים לצד בעלות בריתנו אנו נוקטים כדי להתמודד עם האיום המתגבר מאיראן.

איראן בריטניה פרלמנט הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד