כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זקוקים לעזרה

הלוויה עצובה: "הציל אלפי תלמידים מהרחוב"

רבי אהרן ישראל זצ"ל סייע לשבץ אלפי תלמידים בישיבות ובמוסדות מתאימים • היה שוקד על התורה והעבודה באופן מיוחד במינו, ולא פספס הזדמנות להיטיב עם זולתו • "בשנה האחרונה הצליח לסיים את הש"ס בלימוד מתוך ייסורים ומכאובים" • יתומיו נותרו חסרי כל, וזקוקים לעזרה

הלוויה עצובה: "הציל אלפי תלמידים מהרחוב"
הלווית הרב ישראל צילום: באדיבות המצלם

הטרגדיה הנוראה של משפחת ישראל מבני ברק, מהדהדת ברחבי עיר התורה והחסידות, ומכה גלים גם מחוצה לה.

אחרי מחלה קשה ומרה, נפטר רבי אהרן ישראל זצ"ל לבית עולמו, והותיר אחריו אלמנה שבורה ורצוצה ושישה יתומים שטרם נישאו, נוסף לארבעה שהספיק לחתן בחייו.

סייעו לאלמנתו ויתומיו של הגאון רבי אהרן ישראל>>>>

בן 53 בלבד היה בפטירתו, אבל מאחוריו מסכת חיים שלמה שכוללת אינספור מעשים של גמילות חסדים והצלת נשמות טהורות. מכריו מספרים כי לבו הרחב הוקדש כל כולו למען בני הנוער המתמודדים, תלמידים שלא הסתדרו בישיבות והיו זקוקים לשיבוץ מחדש בישיבה אחרת, כאלו שסולקו על ידי הצוות החינוכי וכמעט נשרו לרחוב אם לא היה עומד לימינם בעת צרה ומכווין אותם לישיבות המתאימות להלך רוחם.

נשמות רבות הציל, תפקידים רבים ביצע בחשאי, בלי שמישהו שם לב לכך, היה עושה את כל מעשיו בצנעה ובהסתרה עד כמה שהיה יכול, ובמקביל היה שוקד על התורה, סדרים מלאים בכולל כמו כל אברך תלמיד חכם בעל שיעור קומה, ובנוסף היה גורס את תלמודו במשך לילות שלמים, בשבתות ובימים טובים.

המחלה הקשה התפשטה בגופו בקצב עקבי. הוא נאבק כמיטב יכולתו, עשה כל טיפול אפשרי בניסיון להתגבר עליה, אבל נגזרה הגזירה.

לפני כשנה הבין רבי אהרן זצ"ל, שנגזרה הגזירה ושהוא כנראה לא יאריך. לשם כך החליט להקריב קרבן מיוחד לבורא עולם: ללמוד את הש"ס כולו, דווקא מתוך המצב הקשה בו הוא נמצא, עם המכאובים הקשים והייסורים הנוראים, הוא למד עוד דף ועוד דף, שבעה דפים ביום, מסכתות שלמות בזו אחר זו, עד שביום הושענא רבא האחרון, זכה לסיים את הש"ס כולו, על מיטת האשפוז שלו בבית החולים. ש"ס של כאב, ש"ס של ייסורים. ש"ס של דביקות בתורה ובעבודת ה' בכל מצב ובכל זמן.

הותיר בביתו אלמנה ושישה יתומים שבורים ורצוצים, המצב הכלכלי דחוק מאוד, חובות כבדים נצברו בתקופת המחלה, כשהמשפחה התאמצה להשיג תרופות שונות ומשונות בניסיון להקל על מכאוביו הנוראיים.

יתומיו של האיש שהפקיר את עצמו עבור הילדים של כולנו, נותרו ללא אב, הם זקוקים לעזרתנו, וזאת ההזדמנות של כל אחד ואחד מאתנו להחזיר לו ולו במעט על כל אותן שעות, כל אותם לילות, ימים ושבועות, שהיה מקדיש כדי להציל עוד ועוד בני נוער מהתדרדרות אל הרחוב חלילה. אנחנו חייבים לו! אנחנו חייבים להחזיר להם.

סייעו לאלמנתו ויתומיו של הגאון רבי אהרן ישראל>>>>

קופת העיר נוער נושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד