כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"השוטר לא זיהה"

בירדן זועמים בעקבות מניעת כניסתו של השגריר למסגד אל-אקצא

תקרית מדינית: בירדן דיווחו כי כוחות המשטרה מנעו משגריר ירדן בישראל להיכנס למסגד אל-אקצא בטענה כי הוא צריך לקבל אישור מראש לשם קיום הביקור. מטעם המשטרה נמסר: "השגריר הגיע ללא כל תיאום מראש עם המשטרה". משרד החוץ הירדני זימן את השגריר הישראלי

בירדן זועמים בעקבות מניעת כניסתו של השגריר למסגד אל-אקצא
שגריר ירדן עוזב את ההר בליווי שוטרים צילום: צילום מסך

הערוץ הירדני "א-רויה", דיווח היום (שלישי) כי כוחות המשטרה באזור הר הבית מנעו משגריר ירדן בישראל, ר'סאן אל-מג'אלי, להיכנס למסגד אל-אקצא. כתב הערוץ דיווח כי הכוחות ביקשו מהשגריר לעזוב את המקום ואמרו לו שעליו לקבל אישור מראש כדי לקיים את הביקור, כך דווח ב'כאן חדשות'. מסתבר כי השגריר לא עדכן את המשטרה על כוונתו להגיע לביקור במסגד. כניסת דיפלומטים ובעלי תפקידים בהם חברי כנסת להר הבית, דורשת תיאום מראש עם המשטרה. במשטרה עדיין מתחקרים את האירוע.

אך על פי המשטרה הדיווח הירדני שגוי. מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר, הגיע מנהל הווקף הירדני יחד עם שגריר ירדן בישראל להר הבית ללא כל תיאום מראש עם המשטרה. שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את האישיות או הכיר את הביקור הצפוי, עדכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולצורך כך השהה כניסתם לזמן קצר מאוד לשטח הר הבית".

מהמשטרה נמסר: "בניגוד לפרסומים שגויים, לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסויים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות. לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית". עוד נמסר ממשטרת ירושלים: "הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל - היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".

לאחר פרסום התיעוד, משרד החוץ הירדני זימן את השגריר הישראלי בירדן בעקבות האירוע בהר הבית. בהודעה מטעם משרד החוץ הירדני נכתב כי "הועברה לשגריר הישראלי איגרת מחאה חריפה שעליו להעבירה במיידי לממשלתו, המדגישה את גינוייה של ירדן לכל הפעולות שנועדו להתערב באופן לא מקובל בענייני מסגד אל-אקצא, הוזכר כי מנהלת הווקף בירושלים היא הגוף החוקי היחיד שרשאי לנהל את ענייני מסגד אל-אקצא".

עוד הודגש כי "על ישראל ככוח הכובש בשטח לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי בכל הנוגע לירושלים הכבושה ומקומותיה הקדושים ובמיוחד מסגד אל-אקצא המבורך, ולהימנע מכל פעולה שיש בה כדי לפגוע בקדושת המקומות הקדושים ולשים סוף לניסיונות לשנות את הסטטוס קוו ההיסטורי והחוקי באל-אקצא", לשון ההודעה.

רועי קייס מדווח ב'כאן חדשות', כי חבר הפרלמנט הירדני, ח'ליל עטיה תקף את מניעת כניסת השגריר: "מניעת כניסת השגריר אל-מג'אלי לאל-אקצא היא תוקפנות פרובוקטיבית הנחשבת להתפתחות מסוכנת של ממשלת הרבנים והקיצונים, ומייצגת התקפה ישירה על המנדט ההאשמי על אל-אקצא, על הממשלה והעם הירדני".

 

הר הבית ירדן משטרת ירושלים שגריר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד