כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פעמיים בתוך מספר שבועות

חוללה אנדרטה לזכר יהודי סלוניקי שנרצחו בשואה

בפעם השנייה בתוך מספר שבועות חוללה עם צלבי קרס אנדרטה לזכר יהודי סלוניקי שנרצחו בשואה. הקהילה היהודית: "אנטישמים ונדליסטים מסתובבים בחופשיות ומכתימים ללא הפרעה כל ניסיון לשמר את זכר השואה בסלוניקי. אנו קוראים שוב לרשויות לנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לעצור את העבריינים ולהעמידם לדין"

חוללה אנדרטה לזכר יהודי סלוניקי שנרצחו בשואה
האנדרטה שהושחתה צילום: באדיבות המצלם

אנדרטה לזכר יהודי סלוניקי שנרצחו בשואה חוללה עם צלבי קרס, בפעם השנייה בתוך מספר שבועות. המועצה המרכזית של הקהילות היהודית ביוון הודיעה כי ציור קיר המנציח את גירושם של תושבי סלוניקי למחנות ההשמדה חולל על ידי אלמונים שריססו עליו צלבי קרס וסמלים פשיסטיים. זו הפעם השנייה בתוך שבועות ספורים שאנדרטה לזכר יהודי סלוניקי מחוללת על ידי אלמונים, כאשר בחודש שעבר רוססו צלב קרס וסמלים פשיסטיים על אנדרטה המוקדשת לבית העלמין היהודי בסלוניקי שנהרס במהלך הכיבוש הנאצי בשנת 1942.

"אנטישמים ונדליסטים מסתובבים בחופשיות ומכתימים ללא הפרעה כל ניסיון לשמר את זכר השואה בסלוניקי. אנו קוראים שוב לרשויות לנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לעצור את העבריינים ולהעמידם לדין. הצהרות גינוי אינן מספיקות. זה אינו מתקבל על הדעת שהאחראים לוונדליזם באתרי הזיכרון יישארו חופשיים", נמסר בהודעת המועצה המרכזית של הקהילות היהודית ביוון.

גם הקונגרס היהודי האירופאי פרסם הודעת גינוי להשחתת האנדרטה ליהודי סלוניקי: "אנו מזועזעים וזועמים על השחתת ציור הקיר המנציח את גירוש יהודי סלוניקי בסמלים פשיסטיים. זו הפעם השנייה בתוך שבועיים שבה אנדרטת שואה בעיר נפגעת. השנאה אינה עוצרת מעצמה. זה חייב להיעצר", נכתב בהודעת הקונגרס היהודי האירופאי.

האנטישמיות ביוון נמצאת בשנים האחרונות בעליה מתמדת, כאשר בממשלת יוון חברים מספר שרים שהיו חברים בעבר במפלגת ימין קיצונית. על פי הערכות, במהלך מלחמת העולם השנייה נרצחו 60 אלף מיהודי יוון, מעל 80 אחוזים מהקהילה היהודית במדינה.

יוון אנטישמיות חילול אנדרטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד