י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרסום ראשון

בפעילות סמוטריץ' וגפני: נמנע קיצוץ משמעותי בתקציב הישיבות

בפעילות משותפת בין שר האוצר ליו"ר ועדת הכספים נמנע ברגע האחרון קיצוץ משמעותי מאוד בתקציב הישיבות לחודש דצמבר שהיה פוגע מאוד במוסדות ובאברכי הכוללים | עם העברת התקציב, לראשונה בתולדות המדינה תקציב הישיבות יזנק לשיא של כ-2.5 מיליארד שקלים

בפעילות סמוטריץ' וגפני: נמנע קיצוץ משמעותי בתקציב הישיבות
משה גפני ובצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מזה שבוע ימים התעכבה העברת תקציב הישיבות לחודש דצמבר בעקבות חילוקי דעות בין משרד החינוך למשרד האוצר, כשבמרכז מרחף איום בדמות קיצוץ דרסטי בסכום התקציב. אלא שבפעילות משותפת בין שר האוצר ליו"ר ועדת הכספים הקיצוץ נמנע.

הקיצוץ מגיע בעקבות הסחרור הפוליטי במסגרתו טרם אושר תקציב מדינה לשנה הקרובה, כך שהמדינה מתנהלת עם תקציב המשכי של 1/12 מהתקציב הקודם, מה גם שתקציב הישיבות מוגדר 60% בבסיס התקציב והשאר לפי כסף קואליציוני שלא קיים.

המצב הביא לכך שתקציב הישיבות לחודש הזה ולשאר החודשים עד להעברת התקציב היה אמור להיות מקוצץ בכ-50% מהתקציב, מה שהיה מביא למשבר דרמטי בעולם הישיבות וגם בקרב האברכים שרובם חיים על התקציב הדל ממילא.

הערב (שלישי) בישרו שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת הכספים משה גפני לראשי המוסדות כי בפעילות משותפת מנעו את קיצוץ התקציב, והכסף יועבר לישיבות ולאברכים בשעות הקרובות. גובה התקציב שיועבר יעמוד על סכום דומה לחודשים קודמים בהם התקציב עמד על 328 שקלים לבחור ישיבה, ו-622 שקלים לאברך.

נציין, כי עם העברת התקציב לראשונה בתולדות המדינה תקציב הישיבות יזנק לכ-2.5 מיליארד שקלים, זאת בעקבות דרישת נציגי הסיעות הדתיות לשמור על ערך נקודה קבוע.

בצלאל סמוטריץ' משה גפני תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד