כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר המשבר המדיני

חברי פרלמנט מפולין ביקשו מהכנסת לחדש את קבוצת הידידות

משלחת ראשונה של 13 חברי פרלמנט פולנים, הגיעה לביקור בישראל על מנת לחדש את הקשרים הפרלמנטריים בין שתי המדינות. הקשרים נקטעו בשנים האחרונות בגלל הקורונה והמשבר המדיני. זו משלחת פולנית ראשונה שמגיעה לארץ לאחר כארבע שנים

חברי פרלמנט מפולין ביקשו מהכנסת לחדש את קבוצת הידידות
מליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סגן נשיא הסנאט הפולני, מישל קמינסקי, אשר ביקר היום בכנסת יחד עם 12 חברי פרלמנט מכל קצוות הקשת הפוליטית בפולין, קרא לכנסת לחדש את יחסיה עם הפרלמנט הפולני ולהקים מחדש קבוצת ידידות בין פרלמנטרית לצורך שיתופי פעולה וחילופי ידע בין המדינות. ח"כ אמיר אוחנה. יו"ר הכנסת בירך את המשלחת מעל דוכן המליאה.

כזכור לפני כשנה וחצי הודיעה הכנסת כי בעקבות אישור החוק הפולני המגביל את יכולתם של ניצולי שואה ובני משפחותיהם לתבוע רכוש ששייך להם בפולין, לא תתמנה קבוצת ידידות כזאת.

חברי הכנסת אשר נפגשו עם המשלחת, הביעו רצון כי היחסים בין ישראל לפולין ישובו למסלול תקין. "מדינות יכולות להתגבר על מחלוקות וחוסר הסכמות ביניהן", אמר ח"כ ביסמוט לאורחים.

עם זאת, חברי הכנסת הביע בפני האורחים אכזבה בעקבות הצבעתה של פולין באו"ם, התומכת בפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג לצורך חוות דעת משפטית בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "ציפינו מפולין להצביע בעד ישראל, בזמן שהפלסטינים החליטו לפעול באופן חד צדדי בעצרת האו"ם", אמרו.

את המשלחת יזם ארגון ELNET, ארגון ללא מטרות רווח, שפועל לחיזוק הקשרים בין ישראל ואירופה. ד"ר עמנואל נבון, מנכ"ל ELNET ישראל, אמר כי "זהו ביקור היסטורי שנועד לפתוח דף חדש ביחסים בין ישראל לאירופה. פולין הוכיחה את עצמה כבעלת ברית אמינה ורבת ערך בברית המערבית נגד מלחמת התוקפנות של רוסיה באוקראינה. ככל שרוסיה משדרגת את קשריה הצבאיים עם איראן, יש הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה בין פולין וישראל. זהו אירוע משמעותי הן לישראל והן לפולין".

מרתה קוביצקה, מנכ"לית ELNET פולין, אמרה כי "המשלחת הזו לישראל חשובה לא רק ליחסים דיפלומטיים, אלא גם להזדמנות ללמוד מהמומחיות של ישראל בהתמודדות עם האתגרים היומיומיים הנגרמים מסכסוך כמו אבטחת גבולות, מתקפות סייבר על תשתיות קריטיות וחוסן קהילתי. לישראל יש כמה מהמומחים הטובים בעולם להתמודדות עם טראומת מלחמה ו-PTSD וביקור זה עשוי להוביל להזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה בין שתי המדינות".

פולין יו''ר הכנסת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד