י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי המינוי קבוע

למרות החשש: מנכ"ל הרבנות חזר לתפקיד היועמ"ש

לאחר מינוי מנכ"ל חדש לרבנות, המנהל הכללי היוצא הראל גולדברג חזר לתפקידו כיועץ המשפטי של הארגון - זאת על אף פנייה לנציב שירות המדינה כי זה יצור ניגוד עניינים חריף, כיוון שהוא עצמו נפסל ממינוי קבוע • גולדברג: "נשמר לי התקן הקבוע"

למרות החשש: מנכ"ל הרבנות חזר לתפקיד היועמ"ש
הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

מנכ"ל הרבנות הראשית היוצא חזר בחזרה לתפקיד יועמ"ש הרבנות, לאחר מינוי מנכ"ל קבוע על ידי השר לשירותי דת מטעם ש"ס, זאת למרות הפנייה לנציב כי חזרתו יוצרת ניגוד עניינים.

בתחילת השבוע אושר מינויו של יהודה כהן לתפקיד מנכ"ל הארגון בישיבת ממשלה, בעקבות החלטתו של השר הנוכחי מיכאל מלכיאלי - מה שהוביל באופן רשמי לסיום כהונתו של הראל גלדברג, שמונה על ידי השר הקודם מתן כהנא והיה אמור להוביל את רפורמת הכשרות, וכיהן כממלא מקום.

גולדברג רצה להתמנות לתפקיד כמינוי קבוע והגיש מועמדות, אלא שוועדת האיתור לתפקיד פסלה אותו, מה שגרם לכהנא להתמהמה במינוי מנכ"ל קבוע. לאחר שהועדה פסלה אותו לפני מספר חודשים, גולדברג תכנן לחזור למשרתו הקודמת, היועץ המשפטי של הרבנות.

הראל גולדברגהראל גולדברג

הראל גולדברג. צילום: דוברות הרבנות הראשית.

אלא שאז, לפני מספר חודשים, יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' דרש מנציב שירות המדינה למנוע זאת, בעיקר בשל רפורמת הכשרות, שבינתיים כבר הוקפאה - אך גם כיוון שטען כי הדבר יגרום לניגוד עניינים בשל אכזבתו של גולדברג מכך שלא מונה לתפקיד המנכ"ל הקבוע.

"העובדה שגולדברג התמודד על תפקיד מנכ"ל הרבנות יוצרת מצב של יריבות בינו למי שימונה למנכ"ל קבוע של הרבנות, וגם מטען האישי לא יאפשר לגולדברג לפעול באופן אובייקטיבי בלב פתוח", כתב בין היתר. אלא שמתברר כי הנציב דחה את הפנייה - וגולדברג חזר לתפקיד בימים אלו.

מטעם גולדברג נמסר בתגובה: כשמונתי כמנכ"ל בפועל של הרבנות הראשית נשמר לי התקן הקבוע של היועץ המשפטי של הרבנות, ועם סיום תפקידי חזרתי לתפקיד, כמקובל במקרים אחרים.

הרבנות הראשית נציב שירות המדינה בצלאל סמוטריץ' יועץ משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד