כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"יהיה פה גם דם. זה ברור"

האם נתניהו יפטר את דרעי? דרוקר מעריך

שתי סוגיות כבידות משקל ניצבות בימים אלה בפתחה של הממשלה הנוכחית. מחד בג"ץ שעשוי לפסול את מינוי דרעי לשר ומאידך קידום הרפורמה המשפטית שמוביל שר המשפטים לוין. הפרשן רביב דרוקר מעריך: "יהיה פה גם דם. אני מקווה שלא מוות, ולא הרוגים, אבל יהיה פה גם דם. זה ברור" | והדילמה של נתניהו כלפי דרעי

האם נתניהו יפטר את דרעי? דרוקר מעריך
דרעי ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרשן 'חדשות 13' רביב דרוקר התראיין ברדיו 103FM ונשאל בעניין בג"ץ-דרעי. לתפיסתו, השופטים אכן יפסלו אותו מלכהן בתפקיד.

"להערכתי הצנועה שלא מבוססת על שום מידע פנים, רק על זה שראיתי את השופטים בדיון, נראה לי שהם יותר נוטים לפסול את דרעי", טען דרוקר שהוסיף לגבי התאריך, "יש איזה דיבור על יום חמישי, אבל אני לא יודע על מה הוא מבוסס. יש איזו שמועה שאחזה בכל הברנז'ה. להערכתי הצנועה ביבי לא יפטר את דרעי, ואז אנחנו נהיה במשבר שלא יודע איך מתחילים לפתור אותו. הכל יכול לקרות".

הוא הדגיש כי "ברמה המשפטית, אם בית המשפט העליון פסק שלא סביר שדרעי יכהן כשר אתה לא יכול לפטר אותו, ואז לחכות שבועיים ולמנות אותו. במשפט המנהלי אם אני החלטתי שיש לך שיקולים זרים בקבלת החלטה אתה לא לבטל את ההחלטה אחרי שבועיים".

כשנשאל האם יש דרך חזרה מהמהלך המשפטי שמוביל שר המשפטים יריב לוין, אמר שלא, והסביר: "צריך להישפך הרבה מאוד דם מטאפורי או דם אמיתי, עד שיהיה דרך בכלל להגיע למשהו פה".

הביקורת לדבריו לא איחרה לבוא, ובשיחה עם בן כספית ואריה אלדד סיפר מה עומד מאחורי ההתבטאות שלו. לדבריו, הביקורות כלפיו היא קמפיין הזוי שמבוסס על צילום מסך. "כולם יודעים באיזה צד אני, אבל זה לא קשור. גם כפרשן מהצד - כרגע, העימות כל כך קשה וכל כך ברוטאלי שאין סיכוי לשום הידברות ולשום פשרה. אני כפרשן, אם מותר לי עדיין, מעריך שמבלי שיישפך דם מטפורי וגם מנטאלי, מבלי שתהיה הסלמה מאוד משמעותית, לא ניתן יהיה להביא את הצדדים האלה לפרשה".

עוד הוסיף: "פשרה במקרה הזה זה כמו פשרה באפרטהייד. זה כמו להגיד: 'נסכים לקצת גזענות בדרום אפריקה, לא הרבה'. אני לא בעד פשרה. כפרשן, אני רוצה להפנות אליך שאלה: בשלב הזה כשאתה רואה את עמדות הצדדים, ואני לא יודע במה אתה תומך, האם אתה מאמין שעכשיו אפשר לקחת אותם ולהגיע ביניהם לפשרה?".

בהמשך ביקש דרוקר להדגיש בצורה חד משמעית שהוא נגד אלימות, הפרת חוק, ושפיכות דמים, "בוודאי של המפגינים של יום שבת שהיו הכי שקטים ומנומסים שראיתי זה זמן. אני חושב שאי אפשר לשלוט בכולם, וברגע שיהיו כמויות אדירות של אנשים ברחוב, ויבואו אנשים גם מהצד השני - ראינו תקריות כאלה לפני חודש חודשיים. לא המשטרה, ולא כל שוטר שולט בעצמו. יהיה פה גם דם. אני מקווה שלא מוות, ולא הרוגים, אבל יהיה פה גם דם. זה ברור".

רביב דרוקר בנימין נתניהו רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד