כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לוקח קרדיט לא לו

אז מי חתם? הח"כ: "לפיד גרף את הקופה"

לפיד התפאר בראיון כי הוא זה שחתם על הסכמי אברהם שידועים לכל כי קודמו ונחתמו על ידי נתניהו וטראמפ. חבר מפלגתו חיזק את דבריו והסביר: "אין מלאכה נקראת אלא על שם גומרה"

אז מי חתם? הח"כ: "לפיד גרף את הקופה"
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד התראיין השבוע לאולפן ynet ותוך כדי הדברים הוצגו לו הישגיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביניהם "יש הסכמי שלום עם מדינות העולם הערבי...". לפיד לא התבלבל ולקח את הקרדיט לעצמו על כך: "כן אני יודע אני חתמתי עליהם, אני חתמתי עליהם...". לפיד טוען שחתם עליהם כראש ממשלה למרות שמי שחתם על כך היה נתניהו בטקס מיוחד בבית הנשיא.

לפיד הוסיף ושאל רטורית: "מי פתח את השגרירות באיחוד האמירויות, מי חתם על ההסכם עם מרוקו? זה לא רלוונטי לעכשיו. ישראל כבר איננה דמוקרטית", כך טען ברקע הרפורמות המשפטיות שמקדם שר המשפטים יריב לוין. לפיד גם הצהיר: "סעודיה לא תעשה איתנו הסכם".

לפיד מצהיר שחתם על הסכמי אברהם

ח"כ משה טור פז ממפלגתו 'יש עתיד' גיבה את דברי לפיד ב-ynet כי הוא זה שחתם על הסכמי אברהם ואמר בראיון לרדיו 103FM: "אין מלאכה נקראת אלא על שם גומרה. יש לביבי חלק משמעותי בהסכמים האלה, אבל לפיד גרף את הקופה". 

ח"כ טור פז. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

בנוסף הוא התייחס לטענות כי לפיד לא יכול להיות זה שיוביל את האופוזיציה: "נתניהו עשה עבודה יפה בלהפיל את הקואליציה. מי שמכיר את יש עתיד כארגון, יודע כמה יש לו תשתיות והוא עם יסודות חזקים. הוא סיכם: "אין לי ספק שנחזור לשלטון".

יצוין כי ביקורת רבה נמתחה על דברי לפיד מצד חברי הקואליציה על כך שהוא נוטל לעצמו קרדיט שלא מגיע לו ולא היה לו חלק בו כי אם קצר את הפירות שזרעו בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

יאיר לפיד הסכמי אברהם בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד