כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"איננה בעמדה להטיף"

איראן מבקרת את הנסיך הארי על שהרג אנשי טאליבן

איראן תקפה את הנסיך הארי על שהרג 25 לוחמי טליבאן וקוראת לזה "פשע מלחמה". איראן זעמה על תגובת בריטניה על הוצאתו להורג של אדם בריטי-איראני שהואשם בריגול, תוך שימוש בנסיך הארי כדוגמה לכך שבריטניה "איננה בעמדה להטיף" לזכויות אדם

איראן מבקרת את הנסיך הארי על שהרג אנשי טאליבן
שריפת דגלי ישראל ובריטניה באיראן צילום: מתוך הטוויטר של מארק רגב

הנסיך הארי הואשם על ידי איראן בביצוע "פשע מלחמה" לאחר שהודה בהרג 25 לוחמי טליבאן אותם השווה ל"כלי שחמט" בספרו. נציג המשטר גם אמר כי בריטניה "לא נמצאת בעמדה להטיף" לזכויות אדם מכיוון שהיא "מעלימה עין" מהגילויים בספרו של הנסיך הארי.

בסדרת ציוצים בטוויטר, משרד החוץ האיראני מתח ביקורת על הכעס של בריטניה על הוצאתו להורג של אזרח בריטי-איראני שהואשם בריגול על ידי טהראן. "המשטר הבריטי, שבן משפחת המלוכה שלו, רואה בהרג של 25 חפים מפשע הסרה של כלי שחמט מהלוח ואינו מתחרט על הנושא, ומי שמעלים עין מפשע המלחמה הזה, אינם בעמדה להטיף לאחרים בכל הנוגע לזכויות אדם", נכתב בציוץ.

משרד החוץ פרסם גם כי הזעם של ממשלת בריטניה בעקבות הריגתו של סגן שר ההגנה לשעבר אלירזה אכברי הוא "סימן להתחמקותם מהפרת החוק שלהם". עוד נמסר: "הפלישה של בריטניה לביטחון הלאומי של הרפובליקה האסלאמית של איראן נתקלה בתגובה נחרצת מצד המודיעין והמערכת המשפטית האיראנית".

הנסיך הארי כבר התמודד עם תגובות של פוליטיקאים וחיילים לשעבר על טענתו בספר הזיכרונות שלו כי הרג 25 אנשי טאליבן בעת שירות באפגניסטן. הארי כתב: "אלה היו כלי שחמט שהורדו מהלוח, בחורים רעים חוסלו לפני שהם הרגו בחורים טובים, אימנו אותי היטב".

חמידאללה חאדי, חבר מועצת המחוז בהלמנד, אפגניסטן, אמר ל-Sky News "אם הארי החשיב את עצמו כחבר בעולם מתורבת, חבל לו לומר זאת (הוא הרג 25 אנשים) וזה עוד יותר בושה בשבילו לדבר על זה בגאווה, כמו אדם אנאלפביתי של חברה ענייה ללא ידע וללא השכלה. אנחנו לא רק דורשים להעמידו לדין בבית הדין הבינלאומי, אלא גם דורשים מהקהילה הבינלאומית להעניש אותו בהקדם האפשרי".

 

הנסיך הארי איראן בריטניה טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד