ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"בסך הכל זו בשורה טובה לכולנו"

קשר בין החיסון לשבץ מוחי? הפרופסור מסביר

פרופ' דרור מבורך מביה"ח הדסה מתייחס לחשד לקשר בין שבץ מוחי לחיסון לקורונה ואומר: "קיבלנו הודעה מגורמי הבריאות האמריקאים שמצאו חשד לקשר שכזה"

קשר בין החיסון לשבץ מוחי? הפרופסור מסביר
פרופ' דרור מבורך צילום: מתוך שידורי כאן 11

פרופ' דרור מבורך מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מתייחס לחשד לקשר בין שבץ מוחי לחיסון לקורונה ואומר: "קיבלנו הודעה מגורמי הבריאות האמריקאים שמצאו חשד לקשר שכזה".

בראיון לרדיו 103FM אמר: "אנחנו סך הכל מקווים שלא, אבל קיבלנו הודעה מה-FDA והמרכז לבקרת מחלות האמריקאי, שבאחת הבדיקות שלהם נמצא חשד לקשר שכזה, וזה צריך לעבור אימות, ולכן יתנו את הפרטים בעוד שבוע או שבועיים. למעט העובדה שהם עשו בדיקה לאנשים שעשו את החיסון וראו שמץ של עליה בראות של שבץ מוחי בגילאי 75 ומעלה, זה מעורר חשד, עכשיו הם צריכים לבדוק את זה ברצינות יתר".

על הודעת משרד הבריאות הישראלי הוסיף פרופ' מבורך ואמר: "משרד הבריאות הישראלי יכול להגיד שעל פי הנתונים שיש אצלו ועל פי מיטב הערכתי הם נתונים של איסוף פאסיבי בלבד, כלומר שהוא לא עשה מחקר בדיקה לפי מיטב ידיעתי, לפי הנתונים שיש לו אין לו ממצאים כאלה, ואני חושב שזה טוב שהוא מודיע את זה, בסך הכל זו בשורה טובה לכולנו, זו לא בשורה שסותרת את הבשורה של האמריקאים".

כזכור, במשרד הבריאות אומרים כי לאור הנתונים שנאספו בארץ אין לדעתם קשר בין החיסונים לבין הסיכון לעלייה בתחלואת שבץ מוחי, למרות ההודעה שהוציאו רשויות הבריאות האמריקניות.

שבץ מוחי דרור מבורך חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד