כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
באשמת ריגול

איראן עצרה אזרח גרמני בגין צילום מתקן נפט

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי אזרח גרמני נעצר בגין צילום של מתקני נפט "רגישים" בדרום מחוז ח'וזסטן, מרכז תעשיית הנפט של איראן. משרד החוץ הגרמני מודע לדיווחים ושגרירותה בטהרן פועלת לבירור המצב

איראן עצרה אזרח גרמני בגין צילום מתקן נפט
צללית צילום: Pixabay

אזרח גרמני נעצר אתמול באיראן על כך שצילם מתקני נפט במחוז ח'וזסטן בדרום מערב המדינה, כך דיווחו מספר כלי תקשורת איראניים אתמול. העיתון Jam-e Jam המזוהה עם המשטר האיראני דיווח כי האזרח הגרמני שטרם פורסם שמו, צילם תמונות של "מרכזי נפט רגישים" בשדה הנפט אגאג'ארי.

סוכנות הידיעות "תסנים" ורשת חדשות הסטודנטים, המקורבות למשמרות המהפכה, דיווחו כי האדם צילם את מתקן הנפט, מבלי לספק פרטים נוספים. סוכנות הידיעות הגרמנית dpa דיווחה כי משרד החוץ הגרמני מודע לדיווחים ושגרירותה בטהרן פועלת לבירור המצב.

דיווחים על המעצר מגיעים יום לאחר שגרמניה זימנה את השגריר האיראני כדי למחות על התנהלותה של טהראן בהפגנות. שירותי הביטחון של איראן נמצאים בכוננות גבוהה על רקע חודשים של סערות והפגנות בעקבות מותה מחסה אמיני בת 22 בידי "משטרת המוסר" בספטמבר האחרון לאחר שלא צייצת לכללים הנוקשים של משטרת הדת.

במהלך ההפגנות האחרונות ברחבי איראן, נעצרו לפחות 40 אזרחים זרים באיראן. גורמים רשמיים ברפובליקה האסלאמית של איראן מאשימים את מדינות המערב ב"מעורבות" בהפגנות.

ההפגנות מאז הפכו להתקוממות אנטי-ממשלתית גדולה יותר המתנגדת להנהגה הרצחנית של איראן, כאשר נשים ממלאות תפקיד מוביל בהפגנות. גרמניה גינתה שוב ושוב אל הדיכוי האכזרי של השלטונות האיראניים נגד המפגינים, שרת החוץ אנאלנה בארבוק אמרה שלהוצאתם להורג של המפגינים יהיו השלכות. טהראן האשימה את התסיסה על ארה"ב ומדינות מערביות אחרות, מבלי לספק ראיות.

נפט גרמניה איראן ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד