ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בשל התקיפות האנטישמיות

בכירים במשטרה נפגשו עם מנהיגים חרדים

פקידי אכיפת החוק הפדרליים, המדינתיים והמחוזיים מקיימים פגישות רבות עם מנהיגים יהודים בעקבות איומים נגד יהודים ותקיפות אנטישמיות בעיקר נגד חרדים בארה"ב. "אנו אסירי תודה לאכיפת החוק על תמיכתם ומתפללים מדי יום לשלומם"

בכירים במשטרה נפגשו עם מנהיגים חרדים
הפגישה בניו ג'רזי צילום: Yeshiva world news

בכירי במערכות אכיפת החוק בארה"ב הפגינו את מחויבותם להבטחת הבטיחות והביטחון של הקהילות היהודיות בניו ג'רזי, וקיימו סדרה של פגישות עם מנהיגים בכירים במספר מקומות ברחבי המדינה, כך דווח אתר Yeshiva world news.

התובע של ארצות הברית במחוז ניו ג'רזי, פיליפ סלינגר, ביקר בשבוע שעבר בבית חב"ד במוריסטאון, יחד עם קצין המבצעים האזורי של משטרת מדינת ניו ג'רזי ורכז המודיעין, לארי וויליאמס, כולל בכירים ממערכות אכיפת החוק נוספות. גם נציגי המשרד לביטחון המולדת בניו ג'רזי השתתפו בפגישות.

התובע של מחוז מוריס רוברט קרול, השריף של מחוז מוריס ג'יימס גאנון, וגורמי אכיפת חוק נוספים השתתפו בפגישות. הבכירים דנו בדאגות הביטחוניות על רקע האנטישמיות הגואה עם שליח חב"ד של ניו ג'רזי, ודיקן מכללת רבני אמריקה, הרב משה הרסון, והרב מנדי הרסון.

"היה מרגיע ביותר לשמוע גורמי אכיפת חוק בכירים מצהירים מחדש את מחויבותם לבטיחות הקהילות שלנו ובתי הכנסת שלנו", אמר הרב משה הרסון, המפקח על כמה עשרות בתי חב"ד ברחבי ניו ג'רזי.

ימים ספורים קודם לכן, מאט פלטקין, התובע הכללי של מדינת ניו ג'רזי, התייחס לחששות של מנהיגי הקהילות בלייקווד בבית מדרש גבוה, בין הנוכחים היו מנכ"ל הישיבה יוסף היינמן, חבר ועד לייקווד מאיר ליכטנשטיין, מנכ"ל אגודת ישראל האמריקאית בניו ג'רזי הרב אבי שנאל, ואנשי משטרה ישראל בורשטין ויעקב ונגר ובכירים נוספים.

"זה היה כבוד לארח את התובע הכללי בלייקווד כדי לדון בדאגות האבטחה שלנו", אמר ליכטנשטיין. "רק על ידי עבודה משותפת נוכל למגר את השנאה וההטיה, שאין להם מקום כאן".

בוועידה שהתקיימה בחודש דצמבר האחרון, היו איש הקשר למשטרה הרב ברנרד פרייליך, פוליטיקאי מקומי, אלי כץ, ומנהיגי קהילה אחרים שנפגשו בשל חששות בטיחות מתמשכים, התובע הכללי של ארצות הברית במחוז ניו ג'רזי, פיליפ סלינגר תיאר פעולות שהוא ואגף זכויות האזרח של משרדו ביצעו כדי להילחם בפשעי שנאה ואנטישמיות.

"איזה מזל שאנחנו חיים בזמן ובמקום שבהם חירויות הדת שלנו נשמרות ופקידי ממשל מתייחסים ברצינות לדאגותינו", ציין הרב פרייליך. "אני משבח את התובע סלינגר ואת משרדו על מאמציהם המתמשכים בשם כל הקהילות האמוניות בניו ג'רזי".

הפגישות האחרונות הגיעו לאחר פגישה של ראשי קהילות יהודיות בנובמבר האחרון עם אנשי ה-FBI בעקבות איום נרחב נגד מוסדות יהודים בניו ג'רזי. הרב פרידמן, המשמש גם כרב במשטרה ובמשרד המשפטים, הודה ל-FBI, לפרקליטות האמריקאית, למשרד לביטחון פנים בניו ג'רזי ולתובעים הפדרליים על עמדתם הקשוחה נגד אנטישמיות.

"הידיעה שהאדם שהשמיע את האיומים הללו נתפס במהירות וכעת הוא עומד בפני כתב אישום פדרלי על איומין, נותן לכל הקהילה היהודית את היכולת לישון בלילה", אמר הרב פרידמן. "אנו אסירי תודה לאנשי אכיפת החוק על תמיכתם ומתפללים מדי יום לשלומם".

אנטישמיות בארה"ב לייקווד ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד