כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לקח חלק פעיל

כתב אישום נוסף נגד מחבל שהשתתף בלינץ' בעכו

פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד אסי מחמוד סאלח חוראני החשוד במעורבות בלינץ' אשר בוצע במור ג'נאשווילי במהלך מבצע 'שומר החומות'. כתב האישום מייחס לו שורה של עבירות, ובהן מעשה טרור

כתב אישום נוסף נגד מחבל שהשתתף בלינץ' בעכו
המחבל אסי מחמוד סאלח חוראני צילום: תקשורת שב״כ

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד המחבל אסי מחמוד סאלח חוראני, תושב עכו בן 50, בעקבות מעורבותו בלינץ' אשר בוצע במור ג'נאשווילי בחודש מאי 2021, במהלך מבצע 'שומר החומות'. בכתב האישום מיוחס לחוראני שורה של עבירות, בהן מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע הצתה, שיבוש מהלכי משפט, נזק לרכוש, מעשה פזיזות ורשלנות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות. מדובר בכתב אישום 9 אשר מוגש על רקע אירוע הלינץ' שבוצע במור ג'נשווילי.

לפי כתב האישום שהגישו עו"ד אוהד כהן ועו"ד ריאן סאלח, יממה לפני הלינץ' חוראני ירה זיקוקים וידה אבנים יחד עם מתפרעים נוספים לעבר שוטרים ובמהלך אותו יום אף נורה בכדור גומי ברגלו על ידי השוטרים. יממה לאחר מכן, בשיאן של ההתפרעויות, חבר הנאשם לצעירים רעולי פנים שהקימו מחסום באחד הרחובות בעיר והחלו מיידים אבנים במקום.

ג'נאשווילי שנסע ברכבו וזוהה כיהודי על ידי המתפרעים הותקף בברוטליות באמצעות אבנים שהושלכו לעבר הרכב. כתוצאה מכך, איבד ג'נאשווילי שליטה על הרכב והתנגש בחומה. אז, עטו על הרכב עשרות מתפרעים, ורגמו את הרכב באבנים וחפצים שונים בזמן שג'נאשווילי עדיין נמצא ברכב. המתפרעים היכו אותו, ולא הפסיקו לעשות כן גם כשבשלב מסוים החל דם למלא את פניו והוא איבד את הכרתו. כל זאת עשו, הנאשם ויתר המתפרעים ממניע לאומני – אידיאולוגי.

בהמשך קשר חוראני קשר עם אדם אחר וסיכם איתו כי יספק לו בנזין לצורך הצתת עצי דקל הנמצאים בסמוך לתחנת הרכבת בעיר. בשלב מסוים באותו ערב, שבר חוראני עם אחרים, מספר מצלמות אבטחה של גני ילדים ומצלמת אבטחה של עיריית עכו באמצעות מקלות ואבנים.

 

 

לינץ עכו שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד