י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיקון חוק השבות

הח"כ במסר לחרדים: "לקבל החלטות מתוך הסכמה"

חבר הכנסת אוהד טל, הנחשב לסמן הליברלי במפלגת 'הציונות הדתית', התייחס בנאום הבכורה שלו לכוונת הקואליציה לתקן את סעיף הנכד - וקרא לחרדים להגיע להסכמה לרחבה בעניין: "עלינו לייצר מנגנוני הקשבה ושיח פתוח שיאפשרו הסכמה רחבה ככל שניתן"

הח"כ במסר לחרדים: "לקבל החלטות מתוך הסכמה"
אוהד טל צילום: יעל הוכהויזר, לע"מ

חוק השבות הוא מהסוגיות שעומדות על הפרק בקואליציה החדשה בענייני דת ומדינה. במפלגת 'הציונות הדתית' קוראים היום (רביעי) להגיע להסכמות רחבות בעיקר סביב סעיף הנכד.

חבר הכנסת אוהד טל, שנחשב לסמן הליברלי במפלגה, נשא במהלך היום את נאום הבכורה שלו - כשחלק ניכר ממנו הוא הקדיש כדי להעביר מסר לחרדים בעניין חוק השבות, ודרישתם לבטל את סעיף הנכד.

"הצורך לשמור על ישראל כמדינת העם היהודי מחייבת אותנו לפעול על מנת שלא להכניס לכאן עוד ועוד אנשים שאינם יהודים", הדגיש בתחילה. "אולם, היא מחייבת אותנו לא פחות, להבין כי אנו עוסקים בסוגיה רגישה. עלינו לייצר מנגנוני הקשבה ושיח פתוח שיאפשרו קבלת החלטות מתוך הסכמה רחבה ככל הניתן".

לדברי של טל, "אין זה אומר שצריכים לקבל כל דעה או לייבא לכאן מחלוקות המתישות את היהודים במקומות אחרים בעולם, אך בחזוני, כנסת ישראל תהיה בית אמיתי של הקשבה ודיון בין כל חלקי העם".

"אמר יפה, הד"ר מיכה גודמן, שהתלמוד הוא אחת היצירות המכוננות של עמנו, ולא בכדי. תילים של כתבים המקדשים דבר אחד - את הוויכוח. התלמוד אינו החוק עצמו, הלכה למעשה. הוא עצם הוויכוח והדיון שהוביל להתגבשות ההלכה. המשמעות היא שיש לנו יכולת - לחיות בצורה בריאה את המתח והמפגש עם עמדות שאנחנו לא מסכימים עליהן ושלא נחייה על פיהן, ואפילו - לקדש את המפגש הזה", סיכם בעניין.

טל חוק השבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד