כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סערת הרפורמה במערכת במשפט

יו"ר הכנסת במסר ממלכתי: "לא מדובר במלחמה בין אויבים"

יו"ר הכנסת אוחנה התייחס לסערה הציבורית סביב הרפורמה במערכת המשפט: "הדיון בשאלה למי יש את המילה האחרונה – הוא הדמוקרטיה בהתגלמותה". הוא הוסיף: "אנחנו בני עם אחד"

יו"ר הכנסת במסר ממלכתי: "לא מדובר במלחמה בין אויבים"
אמיר אוחנה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה התייחס היום (רביעי) במליאת הכנסת לסערה הציבורית המתחוללת בישראל בימים האחרונים בעקבות ההצעות לשינויים במערכת המשפט ושיגר מסק ממלכתי: "הכנסת היא מעוז הדמוקרטיה, היא המוסד בו באות לידי ביטוי כל העמדות הציבוריות - וכזאת תישאר. הדיון בשאלה "למי יש את המילה האחרונה" לרשות זאת או לרשות אחרת – הוא הדמוקרטיה בהתגלמותה".

לדבריו, "התשובה המוצעת בימים אלה, לפיה המילה האחרונה תהיה "לציבור באמצעות נבחריו" היא בעיני ולהשקפתם של חלק מחברי הכנסת טובה, רצויה, ודמוקרטית יותר מהתשובות האחרות. נבחרי הציבור, ורק הם - חיים מאמון הציבור. אם הציבור אינו נותן בהם אמון, בכוחו להחליף אותם, וכך הוא אכן עושה מעת לעת".

אוחנה הבהיר: "עכשיו, זו דעתי – אני ער לכך שיש גם דעות אחרות, ואני ער לכך שיש בציבור ובבית הזה גם חששות. אפשר ורצוי גם לשמוע ולהשמיע דעות אחרות, אפשר ורצוי לומר "מה כן", ולא רק "מה לא", אלא אם סבורים שאין מקום כלל לשינויים במערכת המשפט.

מכאן ועד לחלק מהקריאות הקשות הנשמעות בימים האלה - רחוקה מאוד הדרך. אני רוצה להזכיר שמדובר בוויכוח בין יריבים פוליטיים ולא ב'מלחמה בין אויבים'".

יו"ר הכנסת הוסיף: "הבית הזה, יחד עם הציבור הישראלי כולו, ידע מחלוקות עזות. מדינת ישראל ידעה מלחמות בהן איבדנו את מיטב בנינו. היו ויש לנו למרבה הצער אויבים ושונאים מחוץ. העוצמה בזכותה יכולנו לעמוד מולם ונוכל גם בעתיד היא ההבנה שעם כל המחלוקות ועם כל ההבדלים בינינו, אנחנו בני עם אחד - עם שחולק לא רק עבר משותף, אלא עתיד וגורל".

לסיום אמר אוחנה: "אף אחד לא חייב לוותר כהוא זה על עמדותיו, כדי לחלוק את ההבנה הזאת. אני מקווה, מתפלל ומבקש כי זה המסר שייצא מהבית הזה".

אמיר אוחנה מליאת הכנסת מערכת המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד