כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפריצה למתקן הממשלתי

השר הורה על הקמת ועדת בדיקה לבחינת האירועים

שר החקלאות הורה על הקמת ועדת בדיקה לבחינת האירועים שהובילו לפריצה ולגניבה במינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני) בתחילת החודש | המטרה: לערוך בחינה מסודרת של סידורי האבטחה במתקני המשרד ולמנוע הישנות מקרים מעין אלו

השר הורה על הקמת ועדת בדיקה לבחינת האירועים
אבי דיכטר בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הפריצה למינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני) במשרד החקלאות, סמוך לקריה החקלאית בבית דגן, שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אבי דיכטר, הורה על הקמת ועדת בדיקה לבחינת האירועים שהובילו לפריצה ולגניבה. זאת, במטרה לערוך בחינה מסודרת של סידורי האבטחה במתקני המשרד ולמנוע הישנות מקרים מעין אלו. 

בראש ועדת הבדיקה עומד תא"ל במיל' שמואל זכאי, אשר עד לאחרונה שימש כמנהל נמל התעופה בן גוריון, וכיהן במספר תפקידים בכירים בצה"ל, ביניהם מפקד חטיבת גולני ומפקד אוגדת עזה. בנוסף בוועדה חברים גם קובי בליך, סמנכ"ל נכסים, בינוי ומשק במשרד החקלאות וסיגלית לוי, מבקרת הפנים של המשרד. 

שר החקלאות דיכטר הורה לוועדה להגיש את מסקנותיה בתוך שבועיים. 

כזכור, בלילה שבין ה-4 ל-5 בינואר, 2023, בפריצה למכון להנדסה של מכון וולקני, נגנב ציוד טכנולוגי, מחקרי, מתקדם ויקר ערך בשווי מוערך של מיליוני שקלים. האירוע נמצא תחת חקירת משטרת ישראל, ובמקביל גם ייבדק כאמור על ידי ועדת הבדיקה שהוקמה ומונה שלושה חברים בעלי רקע מקצועי והיכרות עם תחום הביקורת, הבטיחות והחירום. 

שר החקלאות, אבי דיכטר הגיב: "החלטתי להקים ועדת בדיקה שתחקור לעומק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע הפריצה והגניבה שאירעו במכון וולקני. ועדת הבדיקה תערוך בחינה מחדש של נהלי האבטחה במתקני משרד החקלאות. החלטתי להעמיד בראש הוועדה אדם מחוץ למשרד החקלאות, בעל ידע וניסיון מקצועיים ורלוונטיים לנושא הבדיקה".

 

 

פריצה מתקן משרד החקלאות ועדת בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד