י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חסד עם כלל ישראל"

איש העסקים האמריקני חשף: "נולדתי מברכתו של הרבי"

בעיצומו של הדינר השנתי של 'כולל חב"ד', שנערך בניו יורק, חשף אחד התומכים, איש עסקים אמריקני בכיר, כי הוא נולד מברכה נדירה של הרבי מליובאוויטש. "אני הילד שנולד בעקבות הברכה וזו הפעם הראשונה שאני מספר את הסיפור הזה"

איש העסקים שנולד מברכת הרבי (מימין)
איש העסקים שנולד מברכת הרבי (מימין) צילום: באדיבות המצלם

הנהלת 'כולל חב"ד' לא ציפתה לקבל את שיחת הטלפון בבוקרו של היום בו נערך הדינר השנתי, בהשתתפות של אלפי תומכים מכל רחבי ארה"ב. על הקו היה גורם בניהול האולם היוקרתי במנהטן, בו היה אמור להתקיים הדינר. "מצטערים, אבל נפל לנו החשמל ואין לנו צפי למועד חזרתו", נאמר.

ב'כולל' התעשתו במהירות והצליחו במבצע ענק להעביר את הדינר הגדול לאולם אחר במנהטן. "ברוך השם היה למעלה מן המשוער, והפעם ביתר שאת וביתר עוז", הגיב הרב שלום דוכמן, מנהל ה'כולל', "הרגשנו את ידיהם של המייסדים, כ"ק אדמו"רי חב"ד זצוק"ל, מלווים אותנו בכל צעד ושעל".

קרוב לארבעים שנה שהדינר השנתי נערך בהשתתפות מעגל ענק של תומכים. בכל פעם מחדש הוא מצליח לרגש את קהל המשתתפים, העומד לימינו בכל ימות השנה בתמיכה בפעולותיו הכבירות. אל האולם החלופי נהרו משעות הערב המוקדמות אלפי התומכים, שם נחשפו למפת העשייה האדירה של ה'כולל', באמצעות נתונים שנתיים אודות היקף הפעילות בכל התחומים, לרווחתם של המוני נזקקים בישראל, מכל קצות הקשת.

הדינר נפתח. האורות כבים. מסכי הוידאו הענקיים מאירים. פניו הקדושות של הרבי זי"ע נראים לפתע על המסכים וקולו מהדהד בכל רחבי האולם הנוצץ. זהו קטע משיחת קודש, בה מזכיר הרבי זי"ע את דברי כ"ק אדמו"ר הזקן זצוק"ל, מייסד כולל חב"ד ובעל התניא והשו"ע. ההתרגשות בקהל גדולה מאוד. פתאום כולם חשים ומבינים יותר, את הקשר העמוק של הארגון לכל שושלת כ"ק האדמו"רים הקדושים.

בזה אחר זה עולים ונושאים דברים התומכים הרבים שמספרים על התפעלותם העצומה ממעגלי החסד הבלתי נגמרים של ה'כולל'. אחד מאורחי הכבוד, מר יונתן גולדמן, איש עסקים בכיר התומך רבות בפעילות ה'כולל', ריגש את כלל המשתתפים באולם, כשחשף שהוא נולד מברכה של הרבי זי"ע. הוריו של מר גולדמן נולדו באיראן והגיעו לניו יורק. הם היו הורים לשני ילדים והמתינו שנים רבות בציפייה לילד נוסף. לאחר קבלת הברכה זכו לחבוק את בנם. "אני הילד שנולד בעקבו הברכה וזו הפעם הראשונה שאני מספר את הסיפור הזה", אמר התורם, לו עסק מצליח בארה"ב. עין לא נשארה יבשה.

הנאום המרכזי, כמדי שנה, היה של הרב דוכמן, מנהל ה’כולל’. בנאומו המרתק, הוא סקר את הפעולות הרבות של ארגון החסד היהודי הגדול בעולם, שהחל בחלוקת מזון לנזקקים בשנים ההם וכיום חולש על אימפריית חסד שמקיפה תחומים רבים המסייעים לרבבות יהודים בכל רחבי הארץ, בהיקפים של מאות מיליוני דולרים.

בנגיעה אקטואלית, של חילופי הממשלות בישראל, ציין הרב דוכמן כי "אנחנו זוכים לשיתוף פעולה מכל הצדדים, עבור תעשיית החסד שלנו. לא משנה אם זו ממשלת ימין או ממשלת שמאל - אנחנו עובדים עם כולם ביחד, למען המטרה שלשמה הוקם ה'כולל' – חסד עם כלל ישראל".

 

 

 

חב"ד דינר הרבי מליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד