י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחלה אגרסיבית

בעקבות הפרסום: איחוד כוחות להצלת המשפחה הבני ברקית

אמא נפלה למשכב וסובלת ממחלה אגרסיבית במיוחד • אבא התפנה מכל עיסוקיו כדי לסעוד אותה • הילדים נותרו מיותמים, שלושה מהם כבר הוצאו למשפחות אומנה ולשאר הוצמדו חונכים שמסייעים להם להתמודד עם המצוקה הנוראה • החשבונות נערמים והבית כולו עומד להתפרק

בעקבות הפרסום: איחוד כוחות להצלת המשפחה הבני ברקית
טרגדיה בבני ברק צילום: Gili Yaari / Flash90

המקרה החמור של המשפחה שלמרבה הצער החלה להתפרק בגלל מחלתה הקשה של האם, מזעזע את אמות הספים.

הפרסום בימים האחרונים, אודות קרן עזרה וסיוע שהוקמה למען משפחה שנמצאת במצוקה חסרת תקדים בעקבות מחלתה של האם, הביא להתגייסות של מספר גורמים ועסקנים בעלי השפעה, שמתאמצים בכל כוחם לחלץ את המשפחה מהמצוקה הנוראה.

הקליקו כדי לסייע לתשעת הילדים שביתם החל להתפרק>>>

המקרה אותו פרסמנו בימים האחרונים, החל עם גילוי מחלתה של האם לפני חמישה חודשים. עד אז התנהלה המשפחה ככל משפחה אחרת, על מי מנוחות, היא היתה עקרת בית, בעלה עבד בעבודה מכובדת והכניס משכורת נאה שהספיקה פחות או יותר למשפחה בת ה-11 נפשות – זוג הורים ותשעה ילדים, שכולם עדיין בבית ואף אחד מהם לא התחתן.

המחלה תקפה את האם באגרסיביות רבה, ובעלה נאלץ לשהות לצדה ולסעוד אותה 24 שעות ביממה. הוא הפסיק לעבוד, הבית הפסיק לתפקד, הילדים נותרו מוזנחים, וחברים של האב שהתערבו הוציאו מהבית את שלושת הקטנים, והעבירו אותם למשפחות אומנה בתשלום מלא.

במקביל הוצמדו לילדים הבוגרים חונכים, שמסייעים להם להתמודד עם הקושי הנורא, מעניקים להם כלים להתמודד עם המצב הקשה של האם והמחזות הלא נעימים שהדבר גורר בתוך הבית, בצל הפחד והבעתה מפני הבאות, והחשש הנורא לגורלה של האם.

ההוצאות הגיעו לממדים בלתי נתפסים, ההכנסות פסקו לחלוטין ועד שהצליחו לסדר קצבה מביטוח לאומי היא לא מספיקה אפילו לכיסוי החשבונות שנערמו למים, חשמל, ארנונה ועוד.

לנוכח האמור הוקמה קרן עזרה וסיוע, והפרסום אודות הקמת הקרן, גרר גם מעורבות של כמה אנשי מקצוע, עסקנים בכירים ועוד שהתגייסו כל אחד בתחומו כדי לסייע למשפחה, לבצע פריסת חובות של החשבונות השונים ולהשיג את ההנחות המקסימליות שאפשר להשיג בארנונה, בשכר הלימוד של הילדים ועוד.

עם זאת, המצוקה בבית עדיין קשה מאוד, אין ביטחון תזונתי, יש צורך בעוזרת שתבוא לפחות פעמיים בשבוע כדי לבצע את המטלות הפשוטות של עקרת הבית, ועוד ועוד.

"אנחנו מבקשים מהציבור לסייע", אומר אחד מחבריו שלה אבא, "אין לנו הרבה מה להוסיף. מדובר במשפחה שנמצאת במצוקה נוראית. משהו שמעולם לא ראיתי דבר כזה, אני עומד עם דמעות בעיניים ומתחנן, תעזרו להם! פשוט תעזור, שכל אחד יתרום כמה שהוא יכול, כמה שהוא מסוגל, זה הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור להם במצב הנורא בו הם נמצאים".

הקליקו כדי לסייע לתשעת הילדים שביתם החל להתפרק>>>

קופת העיר מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד