כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בצל האיומים בש"ס

דריכות פוליטית: ב-16:00 השופטים יפרסמו החלטתם בעניין דרעי

לאחר שבש"ס העלו בימים האחרונים את רף האיומים מול בג"ץ לקראת פסיקתו בנוגע לכשירות היו"ר דרעי לכהן כשר ובצל המסרים המאיימים כלפי נתניהו על שלמות הקואליציה, 11 שופטי העליון יפרסמו היום את החלטתם בנושא, שצפויה להיות לרעת דרעי | בדרך למשבר פוליטי?

דריכות פוליטית: ב-16:00 השופטים יפרסמו החלטתם בעניין דרעי
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

11 שופטי בית המשפט העליון הודיעו כי יפרסמו את החלטתם בעניין מינוי אריה דרעי לשר בשעה 16:00 היום (רביעי), ובמערכת הפוליטית עוקבים בדריכות אחר ההחלטה שעלולה להוביל אף להפלת הממשלה.

מדובר בפסק דין לאחר הדיון שהתקיים לפני כשבועיים, בו עסקו שופטי העליון בכשירות מינויו של דרעי לשר בצל ההרשעה בעבירות מס, ובדיון דנו בעקיפתו שלך יו"ר ועדת הבחירות בסוגיית הקלון ובשאלת עילת הסבירות במיניו.

הערכות הן שבג"צ יפסול את אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה, מה שצפוי להוביל למשבר בקואליציה, כשדרעי וש"ס ידרשו תיקון חקיקה מיידי שיאפשר ליו"ר לשוב לכהן סביב שולחן הממשלה.

שאלה נוספת היא הציות לפסיקת בג"ץ: בימים האחרונים צוטט דרעי שאומר כי לא יתפטר מיוזמתו מה שיאלץ את ראש הממשלה נתניהו לפטר אותו, ודרעי יהפוך לח"כ מן המניין עד תיקון החקיקה. 

בימים האחרונים העבירו חברי כנסת מש"ס מסרים תקיפים לקואליציה ולבג"ץ לפיהם הם דורשים לחוקק באופן מיידי כל חקיקה נדרשת על מנת להמשיך את כהונתו של דרעי כשר. אפשרות נוספת שעלתה היא למנות את דרעי כראש ממשלה חליפי עד לביצוע החקיקה שתעקוף את בג"ץ.

ש"ס בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד