א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הסכנה למזבח יהושע

מבצע נטיעות ערבי ענק בהר עיבל

מבצע נטיעות ענק אותו יזמו משרד החקלאות ברש"פ ועיריית שכם התקיים ברכס עיבל, במהלכו נתפסו 50 דונם חדשים וניטעו כ-3000 עצים. מבצע ההשתלטות מגיע ימים ספורים לאחר חשיפת תוכניות הרש"פ להביא להשמדת מזבח יהושע. "המערכה על הרכס האסטרטגי בשיאה, הממשלה חייבת להתעשת"

מבצע נטיעות ערבי ענק בהר עיבל
הנטיעות הפלסטיניות צילום: מנהל החקלאות הפלסטיני בשכם

המערכה על הר עיבל: על רקע חשיפת תוכניות הרש"פ לבניית שכונת מגורים על שטח מזבח יהושע העתיק שתביא להשמדת האתר ההיסטורי, קיימו אתמול (שלישי) ברש"פ מבצע ענק של השתלטות חקלאית על הר עיבל.

במבצע אותו יזמו משרד החקלאות הפלסטיני ועיריית שכם, נטעו פעילים ערבים אלפי עצים בשטח הר עיבל במטרה לקבוע עובדות פלסטיניות בשטח הרכס. ליד כל עץ שניטע, הציבו ערבים דגל אש"ף קטן שנועד להדגיש את מטרת הנטיעות.

השטח בו התקיים מבצע הנטיעות נמצא בחלקו באדמות מדינה, ושוכן בצידו הדרומי של ההר. מבצע הנטיעות הזה, מצטרף לשורת מבצעי השתלטות שביצעה הרש"פ בהר עיבל בשנים האחרונות, ביניהם פריצות דרכים, הכשרת חלקות חקלאיות, הקמת מבנים ופריסת תשתית חשמל.

בפורום 'מאבק על כל דונם' הגיבו למבצע ההשתלטות: "כפי שחשפנו בדו"ח המחקר שפורסם בשבוע שעבר, המערכה על הר עיבל נמצאת היום בשיאה וברשות הפלסטינית עמלים בכל רגע על כיבוש הרכס. מדובר בהר גבוה ואסטרטגי שחולש על כל האזור, וטומן בחובו אתרי מורשת היסטוריים ממדרגה ראשונה".

"איבוד השליטה היהודית בהר עיבל והפיכתו לחלק בלתי נפרד מהעיר שכם כפי שמתכננת הרש"פ, יהיה אסון כפול. גם השמדתו חלילה של מזבח יהושע לטובת בנית שכונה ערבית בשטחו, וגם איבוד אחת מנקודות השליטה הישראליות באזור. ממשלת ישראל חייבת להתעשת בהקדם ולפעול לעצירת ההשתלטות הערבית, לצד הקמת נקודה יהודית קבועה במקום שתשמור על הרכס האסטרטגי", אמרו בפורום.

פלסטינים נטיעות שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד