כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מכת מדינה"

דרישה לפתוח מחדש את חקירת תקיפת תלמיד הישיבה

ארגון חוננו פנה לפרקליטות בבקשה כי תפתח מחדש תיק כנגד ערבי אשר תקף בחור ישיבה בכביש בירושלים. עו"ד חיים בלייכר: "דורשים מרשויות החוק לעשות את המוטל עליהם בלא רפיון ידיים ולמצות את הדין עם אותם פורעים"

תקיפה בכביש, ארכיון
תקיפה בכביש, ארכיון צילום: באדיבות המצלם

האלימות בכבישים: עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו פנה למחלקת העררים בפרקליטות המדינה בבקשה כי תורה למשטרה לפתוח מחדש תיק כנגד ערבי אשר התנגש מאחור ברכבו של בחור ישיבה, יצא מהרכב ותקף באגרוף ובסטירה את התלמיד בכביש בירושלים לפני כשנה.

במכתבו מתאר בלייכר את התקיפה הקשה אותה עבר היהודי: "בתאריך 15.2.22 הותקף המערער, שהינו תלמיד ישיבה, באלימות רבה, בעת שנסע בכביש בירושלים. המערער החל בעקיפה של משאית בנתיב השמאלי בכביש דו מסלולי, בעת שהיה בעקיפה זיהה המערער רכב שצופר, מהבהב ונצמד אליו. המערער האט את נסיעתו בניסיון להבין את המתרחש. או אז התנגש בו מאחור הרכב הנ"ל. מיד לאחר ההתנגשות, יצא מהרכב הפוגע חשוד בן מיעוטים, פתח את דלת הנהג של המערער והחל להכות אותו באלימות רבה, בעוד המערער יושב במקומו. האלימות כללה אגרוף וסטירה לפנים אשר ריסקו את משקפיו של המערער. המערער הבחין בעוד שני בני מיעוטים שיוצאים מהרכב הפוגע לעברו, אך למרבה המזל שני נהגים שעברו עם רכבם במקום הבחינו בדבר, ואחת מהם אף החלה לצלם, מה שכנראה מנע מהם להמשיך לתקוף את המערער", כתב בלייכר.

בלייכר מוסיף וכותב כי היהודי פנה למשטרה ע"מ שתאתר את התוקף אך היא בחרה לחקור אותו באזהרה: "ניידות משטרה שהגיעו למקום לקחו את פרטי המעורבים, תחקרו לפחות אחד מעדי הראייה, ואף עכבו את התוקף. השוטרים הנחו את המערער לגשת לתחנה המשטרה לשם הגשת תלונה. המערער נגש לתחנה, אך שם "זכה" ביחד עם עדותו לחקירה באזהרה, נטילת טביעות אצבעות וצילום פרופיל".

במכתבו מציין בלייכר כי הוא פנה למשטרה מספר פעמים בבקשה כי תאתר את התוקפים אך לא ענה ולאחר זמן גילה כי התיק נסגר: "בתאריך 6.3.22 פנה הח"מ בשם המערער לתחנת משטרת עוז, בבקשה לאתר את התוקפים ולהעמידם לדין. העתק של המכתב נשלח לממ"ז. למערער נודע כי התיק כנגד התוקפים נסגר היות ו"האירוע אינו מתאים להליך הפלילי".

בלייכר מתאר את תחושותיו הקשות של היהודי המותקף על סגירת התיק: "לא די בתקיפה הקשה שהייתה מנת חלקו של המערער כנפגע עבירה, וביחס הנוקשה שקיבל מהמשטרה בעת הגשת העדות, כעת הוא חש כי סגירת התיק משדרת הסתכלות סלחנית ומקלת -ראש כלפי האירוע הקשה שעבר. מדובר באירוע חמור, אשר הינו פלילי ועברייני במובהק. האלימות בכבישים מביאה לתוצאות קשות אשר חייבות להיות מטופלות ביד קשה, ובייחוד כאשר התקיפה נעשית עם ניחוח גזעני. לא ייתכן שאירוע כזה ייסגר בלא שהעבריינים יתנו את הדין. אבקש לערר על סגירת התיק, אבקש לפתוח את התיק מחדש, להעמיד את התוקף לדין מכוח העדויות והראיות בתיק, ולהגיש נגדו כתב אישום חמור בגין סיכון נתיב תחבורה אשר גרמה לנזק ותקיפה בנסיבות חמורות", חתם בלייכר את מכתבו.

עו"ד בלייכר מסר: "אזרחי ישראל הנאמנים חשופים לאלימות יום יומית בכבישים וברחובות. מדובר במכת מדינה. ברבים רבים מהמקרים מדובר בפורעים ערבים איסלאמיסטיים שנראה שמנצלים כל הזדמנות כדי לפעול באלימות קשה כנגד יהודים ובכך לתת את תרומתם להתגברות הטרור ותחושת חוסר הביטחון הקיומית כנגד אזרחי ישראל. אנחנו דורשים מהמשטרה ורשויות החוק לעשות את המוטל עליהם בלא רפיון ידיים ולמצות את הדין עם אותם פורעים. סגירת תיק התקיפה בנסיבות אלו הינו מחדל שיש לתקנו לאלתר".

תקיפה ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד