כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא כולל טנקים

ארה"ב מכינה סיוע צבאי נרחב לאוקראינה

ארה"ב מתכוננת להכריז על חבילת סיוע צבאי גדולה לאוקראינה ביום שישי הקרוב. מנהיגים צבאיים בכירים מרחבי העולם מתכננסים בגרמניה כדי לדון כיצד לעזור לקייב במאבקה נגד רוסיה

ארה"ב מכינה סיוע צבאי נרחב לאוקראינה
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ארה"ב מתכוננת להכריז על סיוע צבאי נרחב לאוקראינה ביום שישי הקרוב. מנהיגים צבאיים בכירים מרחבי העולם מגיעים לגרמניה כדי לדון כיצד לעזור לאוקראינה במאבקה נגד רוסיה, כך על פי שלושה פקידים אמריקאים ואדם נוסף ששוחחו עם אתר 'פוליטיקו'. על פי הדיווח החבילה תכלול ארטילריה, תחמושת ושריון, כולל כלי רכב משוריינים של סטרייקר - ארה"ב לא צפויה לתת טנקים מסוג M1 אברמס האמריקאים.

"לממשל ביידן אין כרגע תוכניות לתת את טנקי אברמס", אמרו מספר מקורות. הרתיעה נובעת מהאתגרים הלוגיסטיים והתחזוקה של הטנקים, ולא מחשש שהעברתם עלולה להסלים את הסכסוך, אמר אחד הגורמים האמריקאים. אדם זה ציין כי ארה"ב סייעה לאוקראינה להשיג טנקים מתקופת ברית המועצות ותומכת בהחלטה הבריטית לשלוח 14 טנקי צ'לנג'ר 2.

החבילה גם לא תכלול את מערכת הטילים הטקטיים של הצבא ארוכי הטווח שיכולה להגיע למוסקבה, לפי שניים מהאנשים. ממשל ביידן נמנע מלשלוח אמצעי לחימה ארוכי טווח, למרות הפצרותיו של קייב, מחשש להתגרות בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

על פי הדיווח חבילה זו לא תכלול את הטילים ארוכי הטווח שיכולים להגיע למוסקבה. ממשל ביידן נמנע מלשלוח אמצעי לחימה ארוכי טווח, למרות הפצרותיו של זלנסקי, מחשש להתגרות בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"אנו מאמינים כי אספקת טנקים מודרניים יסייעו משמעותית את יכולתם של האוקראינים להילחם במקום בו הם נלחמים כעת ולהילחם בצורה יעילה יותר", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, לעיתונאים בהתייחסו לטנקים אירופיים. הוא סירב להגיב על כל חבילת הסיוע צפויה מארה"ב.

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא ארה''ב ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד