י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שומר שבת וכשרות

מושל פנסילבניה החדש נשבע עם תנ"ך

מושל פנסילבניה החדש, מהמפלגה הדמוקרטית, יהודי אורתודוקסי, נשבע לתפקידו החדש עם שלושה ספרים. אחד מבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, זירת טבח ב-2018. תנ"ך, ועוד ספר אישי. "אני כנוע לעמוד היום כמושל ה-48 של פנסילבניה"

מושל פנסילבניה החדש נשבע עם תנ"ך
ג'וש שפירו צילום: טוויטר

ג'וש שפירו נשבע השבוע לתפקיד המושל ה-48 של פנסילבניה, והניח את ידו על ערימה של שלושה ספרי קודש בטקס מחוץ לפרלמנט של המדינה. שפירו, בן 49, כיהן שש שנים בתור התובע הכללי של פנסילבניה ושבע שנים כמחוקק.

"אני כנוע לעמוד היום כמושל ה-48 של פנסילבניה", אמר שפירו בתחילת נאומו בן 23 הדקות עם אשתו וארבעת ילדיו לצידו "לאורך הדרך המפותלת שהובילה לרגע הזה, התבססתי באמונתי ובמשפחתי". שפירא, אורתודוקסי, בחר שלושה ספרי קודש שישבע עליהם.

אחד מהם היה ספר יהודי משפחתי, השני היה מבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, שם רצח טרוריסט ימני קיצוני ב-2018 11 מתפללים במתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר בתולדות ארה"ב, והשלישי היה ספר יהודי שניתן על ידי צבא ארה"ב.

ג'וש שפירו, שאימץ בגלוי את אמונתו היהודית במהלך הקמפיין והשתמש בפרסומות כדי להדגיש את שמירת השבת שלו ושליחת ילדיו לבית ספר יהודי, ניצח כאמור במירוץ של פנסילבניה למושל בנובמבר האחרון. ניצחונו של מר שפירו הפך אותו לאחד הפוליטיקאים היהודים המשפיעים ביותר בארצות הברית - ולמושל היהודי הראשון של פנסילבניה מאז מילטון שאפ לפני כמעט חצי מאה.

בנאום הניצחון שלו הוא ציטט את פרקי אבות: "דיברתי רבות על האמונה שלי בקמפיין הזה. המשפחה שלי והאמונה שלי קראו לי לתרום, והם דוחפים אותי קדימה. הפסוק שמלמד אותי שאיש לא נדרש להשלים את המשימה, אבל גם איננו חופשיים להימנע ממנה. כשהוא מתכוון למשנה אבות ב' טז'. לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמֹר, וְלֹא אַתָּה בֶּן חוֹרִין לִבָּטֵל מִמֶּנָּה".

פנסילבניה שומר שבת כשרות פיטסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד