י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניתוח מורכב

הסרת גידול סרטני מהלוע באמצעות רובוט

גבר בן 74 גילה בליטה בצד שמאל של צווארו. הוא פונה לרופא א.א.ג שהפנה אותו להמשך בירור בבית החולים איכילוב. הגידול הוסר ממנו באמצעות רובוט, הרובוט איפשר עבודה מדויקת מאוד בתוך חלל הלוע. "בשנים האחרונות ישנה מגמת עלייה משמעותית בשכיחות המקרים של חולים המאובחנים בסרטן הלוע"

הסרת גידול סרטני מהלוע באמצעות רובוט
הניתוח עם הרובוט צילום: ג׳ני ירושלמי דוברות איכילוב

לפני חמישה חודשים הבחין איגור בן 74 בבליטה שבצד שמאל של צווארו. הוא פונה לרופא א.א.ג בקהילה שהפנה אותו להמשך בירור בבית החולים איכילוב. איגור הגיע למרפאת א.א.ג של ד"ר מנסור ג'ובראן, מומחה לכירורגיה אונקולוגית של ראש וצוואר ומיקרוכירורגיה משחזרת במערך אף אוזן וגרון באיכילוב, ומבדיקה ראשונית עולה חשדו של ד"ר ג'ובראן כי אכן מדובר בממצא סרטני ומפנה את איגור לביצוע ביופסיה שתוצאותיה אכן מאששות את אבחנתו החדה של ד"ר ג'ובראן כי מדובר בגידול סרטני בלוע.

"עליתי מרוסיה כשהייתי בן 50, ונאלצתי להתחיל חיים חדשים במדינה זרה ושפה זרה. למדתי בחיי להסתגל ולהתמודד עם מצבים חדשים, אך הפעם הזו שקיבלתי את הבשורה על הגידול, הרגשתי יותר פגיע וחסר אונים. למזלי, אשתי שמלווה אותי למעלה מ-30 שנה תמכה בי והבטיחה לי שנעבור את זה ביחד וכשהכל יגמר נטוס לקנדה לבקר את הילדה והנכדים שלנו. הציפייה לפגוש אותם חיזקה אותי ונתנה לי כוחות".

עוד סיפר: "ד"ר ג'ובראן זימן אותנו לפגישה במרפאתו והציע לנו אופציה ניתוחית חדשה להסרת הגידול באמצעות רובוט דה וינצ'י, הוא הסביר לנו שהרובוט מאפשר עבודה מדויקת מאוד בתוך חלל הלוע שהינו חלל קטן עם דרכי גישה מצומצמות ולכן הניתוח ברובוט יכול להביא לתוצאות טובות יותר עם זמן החלמה קצר יותר. יצאתי ממנו בהרגשה טובה, הוא שידר לי לכל אורך הדרך שהוא רופא מקצועי שאני יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות, ולכן הסכמתי ללכת על הגישה הניתוחית החדשה".

ד"ר ג'ובראן מנסור מסביר: "בשנים האחרונות ישנה מגמת עלייה משמעותית בשכיחות המקרים של חולים המאובחנים בסרטן הלוע הנגרם בעקבות וירוס הפפילומה (HPV). הטיפול המקובל עד כה לחולים עם סרטן הלוע היה באמצעות טיפולי קרינה או בכימו-קרינה עם תגובה טובה לטיפול, אך לאורך השנים התחלנו לראות את הסיבוכים המאוחרים של קרינה כגון: פגיעה בשרירי הבליעה, קושי בפעולות שתייה ואכילה שהובילו אותם לתלות בהזנה בטנית אשר גרמה להם לפגיעה קשה באיכות החיים".

"היתרונות בניתוח רובוטי זה מאפשר עבודה מדויקת בחלל מאוד קטן (חלל הפה והלוע) ומאפשר גישה מקרוב של הגידול עם הגדלה משמעותית ע"י מערכת ראייה תלת ממדית, המאפשרת כריתה מלאה של גידולים שלא תמיד ניתן לראותם".

בתחילת השבוע עבר איגור את הניתוח בהצלחה רבה, וכבר באותו ערב הצליח לשוחח. השיחה הראשונה הייתה לבתו ונכדיו המודאגים בקנדה: "סיפרתי לבתי על המזל הגדול שנפל בחלקי לפגוש רופא מופלא ונעים כמו ד"ר ג'ובראן, עד כמה הרפואה בארץ מתקדמת ועל הניתוח החדשני שעברתי עם הרובוט, הייתי מלא בתחושת גאווה שעליתי לישראל בה קיימת רפואה מתקדמת ואיכותית עם צוות רופאים מהשורה הראשונה" מסכם איגור.

סרטן איכילוב רובוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד