כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כולם מגיעים לנפוש בנתניה

מיוחד: על מה שוחחו האדמו"רים מויז'ניץ וצאנז. צפו

האדמו"ר מויז'ניץ שהגיע לביקור במעונו של האדמו"ר מצאנז בקרית צאנז בנתניה נועד עם הרבי במשך 20 דקות. לאחר הביקור עם הגבאים והמלווים נסגרו האדמו"רים לבד לעוד 25 דקות ביחידות. 'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא מהשיחה של האדמו"רים

מיוחד: על מה שוחחו האדמו"רים מויז'ניץ וצאנז. צפו
הרבי מויז'ניץ בביקור אצל הרבי מצאנז צילום: א. אייזנבאך

האדמו"ר מויז'ניץ הגיע אמש (רביעי) לביקור מיוחד במעונו של האדמו"ר מצאנז בקריה בנתניה. במהלך הביקור, שנמשך זמן ממושך, שוחחו האדמו"רים על מנהג הנחת תפילן בחול המועד לבחורים, ובמנהג של האדמו"רים לבית צאנז וצאצאיהם להניח תפילין נוסח אשכנז.

האדמו"ר מצאנז סיפר כי כאשר אביו האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע נכנס לעול מצוות, הכין לו אביו הרה"ק מרודניק זי"ע תפילין בנוסח ספרד והבטיח לו שעוד יבוא יום שבו יניח תפילין של אשכנז כמנהגי בית אבותיו. ואכן בשואה, כמעט לא עבר יום על הרבי ללא הנחת תפילין ופעם אחת הזדמנו לו רק תפילין כנוסח אשכנז ומאז החל להניח תפילין אלו גם לאחר השואה וצאצאיו אחריו.

האדמו"רים שוחחו עוד בעניין מנהגי התפילות בבית צאנז והעלו כי לא היה מעולם נוסח קבוע אצל אבי השושלת בעל הדברי חיים מצאנז זי"ע. כן שוחחו על הקשרים שבין הצדיקים ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זי"ע וה'שפע חיים' מצאנז זי"ע ששניהם הקימו קריות קודש בארץ ישראל שהפכו למודל.

האדמו"ר מויז'ניץ ששהה בימים האחרונים בנתניה ציין לשבח את מידת הכנסת אורחים שיש בקרית צאנז והזכיר כי תמיד כשחסידיו נקלעים לכאן הם מספרים שהיה להם היכן להתארח.

האדמו"ר מצאנז אמר בצחות שהקב"ה עשה שמזג האוויר יהיה נוח לכבוד המנוחה של האדמו"ר מויז'ניץ וסיפר כי פעם כשהציעו לאביו השפע חיים לנסוע למנוחה, הגיב: הרי כולם באים לנתניה לנפוש, אז כאן טוב לי, בשביל מה לנסוע למרחקים?

האדמו"ר מצאנז כיבד את האורח בלחיים ומזונות, ואחר ביקש האדמו"ר מויז'ניץ להסתגר עם האדמו"ר מצאנז בארבע עיניים. שני גדולי ישראל הסתגרו לבדם במשך 25 דקות ואחר נפרדו לחיים ולשלום.

הרבי מויז'ניץ הרבי מצאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד