כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"אני אנושית"

ראש הממשלה התפטרה במפתיע וזו הסיבה

ג'סינדה ארדרן הדהימה אמש את העולם כשהתפטרה מתפקידה כראש ממשלת ניו זילנד. לדבריה: "לא נותר לי אנרגיה" היא קראה לארוסה קלארק "בוא נתחתן סוף סוף". ב-2017 הפכה לראש הממשלה הצעירה ביותר אי פעם במדינה

ראש הממשלה התפטרה במפתיע וזו הסיבה
ניו זילנד צילום: Miriam Alster/FLASH90

ג'סינדה ארדרן הזילה דמעות כשהודיעה אמש (רביעי) על התפטרותה מתפקיד ראש ממשלת ניו זילנד במסיבת עיתונאים מרגשת. התפטרותה תיכנס לתוקף ביום ראשון אם מפלגתה תוכל לבחור במחליף, או ב-7 בפברואר אם התהליך יימשך.

ארדרן אמרה כי קיוותה למצוא את האנרגיה והלב כדי להישאר בתפקיד, "אבל לא הצלחתי לעשות זאת". היא אמרה בעצב: "אני אנושית, פוליטיקאים הם בני אדם. אנחנו נותנים כל שביכולתנו כל עוד אנחנו יכולים, ואז מגיע הזמן, ומבחינתי הגיע הזמן" אמרה.

"אני יודעת מה העבודה הזו דורשת, ואני יודעת שכבר אין לי מספיק במיכל לעשות את זה, (אין אנרגיות), אני עוזבת כי עם עבודה כל כך חשובה מגיעה אחריות גדולה. האחריות לדעת מתי אתה האדם הנכון להוביל, וגם מתי אתה לא".

גב' ארדרן מתפטרת בגיל 42 בלבד לאחר שהפכה למנהיגה לפני קצת יותר מחמש שנים ב-26 באוקטובר 2017, והייתה לראש הממשלה הצעיר ביותר של ניו זילנד אי פעם. היא אמרה כי פרישתה אינה קשורה למפלגה שלה שנמצאת במצב לא טוב בסקרים. "אין שום קשר להחלטתה לפרוש, אני לא עוזבת בגלל שאני מאמינה שאנחנו לא יכולים לנצח בבחירות אלא בגלל שאני מאמינה שאנחנו יכולים ונרצה", אמרה.

"אבל אנחנו צריכים כתפיים רעננות לאתגרים של השנה הזו ושל השנים הבאות". במהלך נאום ההתפטרות שלה, גב' ארדרן הודיעה במהלך נאום ההתפטרות שלה, שהבחירות הבאות יתקיימו ב-14 באוקטובר.

גב' ארדרן התמודדה עם ביקורת בלתי פוסקת על יישום חלק מההגבלות הקשות ביותר של קורונה בעולם, כולל סגרים שבהן הניו זילנדים לא יכלו אפילו לקנות מזון מהיר וכן סגירת גבולות של יותר משנתיים. אבל היא דחתה את ההתקפות נגדה שנמשכו בשנה שעברה כשהכלכלה דשדשה ויוקר המחיה עלה.

"אני לא עוזבת כי זה קשה, אני יודעת מתי נשאר לי מספיק דלק במיכל לעשות את זה טוב, אני אעשה שירות רע לניו זילנדים אם אמשיך", אמרה. ראש הממשלה המתפטרת נשאלה אם היא תיקח תפקיד באו"ם לאחר שתעזוב את תפקידה, אך לא השיבה על כך.

במקום זאת אמרה כי אין לה תוכניות מלבד להירגע ולהתחתן עם ארוסה קלארק גייפורד לאחר שהחתונה שלהם בוטלה עקב מגבלות הקורונה. "אני מצפה לבלות עם המשפחה שלי שוב", אמרה בראיון וקראה לארוסה "בוא נתחתן סוף סוף".

ניו זילנד קורונה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד