כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"העלאת הסכסוך לרמה חדשה"

הקרמלין באזהרה למערב: אל תסייעו לכבוש את קרים

רוסיה מזהירה ומשגרת איום למדינות אירופה אם המערב יעזור לאוקראינה לנסות לשחרר את קרים. "משמעות הדבר היא העלאת הסכסוך לרמה חדשה שלא תבשר טובות לביטחון האירופי"

גשר בקרים שהופצץ על ידי האוקראינים
גשר בקרים שהופצץ על ידי האוקראינים צילום: צילום מסך

מוסקבה מזהירה מפני ניסיון של אוקראינה להשתלט מחדש על חצי האי קרים אותו כבשה ב-2014. רוסיה פרסמה אזהרה מצמררת על רקע הדיווחים שלקייב יש תכנון על שחרור חצי האי קרים. חצי האי, המוכר על ידי הקהילה הבינלאומית כחלק מאוקראינה, סופח באופן בלתי חוקי על ידי רוסיה ב-2014.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב תיאר את הרעיון, במיוחד את הדיווחים שארצות הברית עשויה לסייע לאוקראינים במאמץ לכך, כ"מסוכן ביותר".

"משמעות הדבר היא העלאת הסכסוך לרמה חדשה שלא תבשר טובות לביטחון האירופי", הוסיף.

דבריו מגיעים לאחר מאמר ב"ניו יורק טיימס" שם צוטטו פקידים אמריקאים המצביעים על כך שממשל ביידן "מתחמם" ו"זורם" עם הרעיון לעזור לקייב לתקוף את קרים.

על פי הדיווחים, הבית הלבן מאמין שאם אוקראינה תוכל להראות שהיא יכולה לאיים על השליטה הרוסית בקרים, זה יחזק את ידה של קייב במשא ומתן אפשרי. עם זאת, לפי הדיווחים ממשל ביידן עדיין מודאג שכל ניסיון אוקראיני להשתלט מחדש על חצי האי יהיה גם לא מוצלח וגם יסתכן בהסלמה מסוכנת.

כזכור בימים האחרונים הנשיא זלנסקי חזר על כוונתו להשתלט מחדש על קרים במהלך פורום הכלכלי העולמי בדאבוס. "זו לא כוונה, זו האדמה שלנו. קרים הוא הים שלנו וההרים שלנו. אנחנו נחזיר את מה ששלנו", אמר במפגש עם מנהיגים מהעולם באתר הנופש השוויצרי כשנשאל אם הוא מתכוון להשתלט מחדש על חצי האי. "אבל עדיין יש הזדמנות לרוסיה לעזוב את השטח הזה, ולא רק את זה. אף אחד לא אומר שאפשר לשקם את היחסים, אבל זה יכול להציל את חיי האנשים שלהם".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד